Społeczność

Rankingi

Encyklopedia

Reklama

Zapraszamy na nasz serwer TeamSpeak3!

Adres: ts3.pathofexile.pl

Q&A - Kontynuacja

Q&A - Kontynuacja

Dodał XnIcRaM 14 Stycznia 2016 o godzinie 0:45


Q&A Kontynuacja


Wczoraj otrzymaliśmy odpowiedzi na kolejne 45 pytań z serii Q&A. Oryginał jest dostępny na oficjalnej stronie TUTAJ a poniżej znajdziecie moje tłumaczenie wszystkich pytań i odpowiedzi. Serdecznie zachęcam do lektury. Mnie osobiście bardzo spodobały się odpowiedzi na pytania dotyczące handlu w grze (a kilka ich jest). Ci którzy nie czytali wcześniejszego Q&A zapraszam tutaj

Pytanie [1]: Czy planujecie zmianę wyglądu interfejsu użytkownika a może stworzycie płatne efekty pozwalające go zmienić?
Odpowiedź: Jest to możliwe w przyszłości jednak nie mamy tego w najbliższych planach. Czy to byłoby popularne? Jeszcze ktoś jest tym zainteresowany?

Pytanie [2]: Czy jest możliwe aby gracz pokrył koszty stworzenia grafiki 3D dla jakiegoś przedmiotu?
Odpowiedź: Tak... ale te które jeszcze nie są zrobione to te których koszt zrobienia jest wysoki. Napisz do mnie email jeśli myślisz o tym poważnie

Pytanie [3]: Jakich narzędzi używacie do badania optymalizacji gry? Programowanie w środowisku Windows daje wam dostęp do narzędzi takich jak Windows Performance Analizer oraz narzędzia wbudowane w programie Visual Studio. Czy wykorzystujecie coś takiego?
Odpowiedź: Mamy wbudowane narzędzia analizujące w naszą kopię gry na której pracujemy i testujemy. Na dzień dzisiejszy są one dosyć zaawansowane. Z optymalizacją serwera jest coraz większy problem aby zredukować skoki obrazu i koszty transferu.

Pytanie [4]: Co stało się z handlem na forum
Odpowiedź: Ulepszenia handlu na forum są w planie na przyszłość. Przekażemy więcej szczegółów jak będziemy się tym zajmować. Handel na forum jest niezwykle trudny do ulepszenia.

Pytanie [5]: Czy płatne ligi na zamówienie nadal są czymś co chcecie zrobić?
Odpowiedź: Tak. Nie został jeszcze ustalony priorytet tego zadania ponieważ nie dodaje on żadnych treści do podstawowej wersji gry.

Pytanie [6]: Czy możesz nam powiedzieć jakie jeszcze nowe kamienie umiejętności zostaną dodane w nadchodzącym dodatku?
Odpowiedź: Staramy się prezentować jedną umiejętność co tydzień (lub podobnie). Śledź nasze ogłoszenia! Tutaj znajdziesz informacje o już zaprezentowanych Ice Trap/Cluster Trap oraz Earthquake

Pytanie [7]: Czy jesteś przeciwny dodaniu do gry kamienia umiejętności "Default Attack" (podstawowy atak) Mógłby być biały jak kamień umiejętności Portal i koszt użycia many dla niego byłby zerowy. To umożliwiłoby łączenie z podstawową umiejętnością (Default Attack) kamieni wspierających umiejętności.
Odpowiedź: Jestem przeciwko temu.

Pytanie [8]: Kiedy wejdzie Ascendancy to jakiego rodzaju będą ligi?
Odpowiedź: Będzie nowa liga (oczywiście w wersji Standard oraz Hardcore). Ponieważ te ligi będą równolegle z dodatkiem a nie jako samodzielne, to będą zabrojektowene trochę inaczej niż Talisman.

Pytanie [9]: Jakieś plany abyśmy mieli możliwość wrzucania przedmiotów do skrzynki gildyjnej z klawiszem Ctrl, tak jak możemy je wrzucać do własnej skrzynki?
Odpowiedź: Tak, pracujemy nad tym. To trochę trudne ponieważ zmiany w skrzynce gildyjnej muszą być widoczne również pomiędzy różnymi instancjami (gdy kilka osób akurat ją przegląda), więc dlatego nie jest to takie proste do zrobienia.

Pytanie [10]: Czy w Ascendancy znajdziemy lokację pokrytą śniegiem?
Odpowiedź: Nie. Będą dwie nowe lokacje ale bez śniegu.

Pytanie [11]: Kiedy zaprezentujecie więcej nowych unikatów?
Odpowiedź: Ascendancy zawiera całą masę niezapowiedzianych jeszcze przedmiotów unikatowych. Prawdopodobnie Będziemy prezentować niektóre wcześniej.

Pytanie [12]: Widzieliście kiedyś kiwi na żywo? (ptaka)
Odpowiedź: Można zobaczyć go w zoo w Nowej Zelandii. Są one zbyt rzadkie aby spotkać je w naturze w pobliżu miast.

Pytanie [13]:
Odpowiedź:

Pytanie [14]: Jakich większych zmian możemy się spodziewać w systemie map w dodatku Ascendancy. Nowe lokacje? Nowe mapy? Nowy system ich wymiany?
Odpowiedź: Będą nowe mapy bazujące na lokacjach z Ascendancy. W chwili obecnej nie zastanawiamy się nad żadnymi innymi zmianami w systemie map. Spodziewamy się jedną mapę zamieścić razem z dodatkiem Ascendancy i inne w późniejszym czasie jak tylko będą gotowe.

Pytanie [15]: Czy jest znana dokładniejsza data kiedy wejdzie dodatek Ascendancy?
Odpowiedź: Wkrótce po zakończeniu ligi Talisman

Pytanie [16]: Ile można mieć maksymalnie postaci na koncie?
Odpowiedź: Około 255. Niedawno osiągnęliśmy ten limit na jednym z wewnętrznych kont obsługi klienta.

Pytanie [17]: Co z kompilacją gry na Linuksa? Wiem że jest to często zadawane pytanie i wiem też że używacie systemu Microsoft jednak chciałbym wiedzieć jak to zmieniło się w ostatnim roku - jesteśmy bliżej czy dalej wersji na Linuksa niż w styczniu 2015r.?
Odpowiedź: Byłoby to fajne, ale nie ma to dla nas uzasadnienia biznesowego. Musimy skierować nasze siły i środki w kierunku takich spraw jak handel.

Pytanie [18]: Co z wersją strony przyjazną urządzeniom mobilnym? Poważnie, konieczność powiększania i pomniejszania czytając posty z forum na telefonie jest bolesne.
Odpowiedź: Absolutnie się z tobą zgadzam.

Pytanie [19]: Czy ulepszenia w handlu będą w następnej aktualizacji? Proszę, proszę potraktujcie to priorytetowo.
Odpowiedź: Zdecydowanie nie w kolejnej aktualizacji (która będzie jutro lub jakoś tak), ale pracujemy nad tym.

Pytanie [20]: Czy będzie to możliwe, że na specjalne okazje otrzymamy możliwość zakupu wspaniałych efektów takich jak "Exalted Weapon Effect" lub choć "Etrnal Weapon Effect"? Ten efekt broni to coś pięknego. Kupiłbym go 10/10.
Odpowiedź: Nie możemy sprzedawać tych starych efektów ponieważ to są ekskluzywne efekty z zestawów. Jeśli będziemy najpierw sprzedawać coś jako ekskluzywne a po jakimś czasie będziemy sprzedawać je innym to nikt nam nigdy więcej nie zaufa. Co tydzień dostaję maile w których próbujecie nas przekupić tysiącami dolarów aby uzyskać dostęp do ekskluzywnych efektów, paczek i zwierzaków. Odmawiamy im. Przepraszam. :(

Pytanie [21]: Jeśli moglibyśmy sortować forum po czasie ostatniej edycji to każdy kto używa dodatkowych narzędzi do obsługi handlu mógłby dużo łatwiej uzyskać potrzebne dane. Bardzo mała zmiana w przeciwieństwie do przebudowywania wszystkiego aby stworzyć nowe API.
Odpowiedź: Postaram się aby nasz zespół zajmujący się stroną internetową to zobaczył.

Pytanie [22]: Czy kiedykolwiek ludzie z GGG mieli natchnienie aby spróbować stworzyć kolejną grę innego gatunku?
Odpowiedź: Niektórzy członkowie naszego zespołu pracują nad ich własnymi grami w swoim wolnym czasie, jednak GGG 100% swoich zasobów kieruje do Path of Exile.

Pytanie [23]: Czy umiejętność Elemental Proliferation odzyska swój dawny zasięg?
Odpowiedź: Jest to mało prawdopodobne.

Pytanie [24]: Czy są 'naprawdę dobre recepty' które jeszcze nie zostały odkryte? Poza tym całym trolowaniem z łowieniem ryb i gównem "Albino Rhoa Feather"...
Odpowiedź: Na przykład jest jedna która pozwala na stworzenie bardzo dobrego miecza.

Pytanie [25]: Porządkowanie elementów mojego ekwipunku uważam za odrobinę denerwujące. Czy istnieje możliwość abyście dodali przycisk automatycznego sortowania naszych przedmiotów? Myślę że byłaby to spora poprawa typu QoL
Odpowiedź: Nie obiecuje i osobiście nie lubię takiej funkcji ale jest to obecnie bardziej prawdopodobne niż rok temu o tej samej porze.

Pytanie [26]: Uwielbiam tworzyć nowe kryjówki na lidze standard, jednak zbyt dużo czasu i pracy kosztowało mnie stworzenie swojej kryjówki i nie mogę się zmusić do jej zniszczenia. Możliwość zapisania jej jako szablonu dzięki któremu mógłbym ją później przywrócić byłoby naprawdę świetne. Istnieją dodatkowe korzyści takiej funkcji, jako że również inni gracze mogliby importować szablon takiej kryjówki u siebie np z "kryjówki tygodnia" przedstawianej czasami w ogłoszeniach. Zespół GGG mógłby również tworzyć kryjówki dla graczy którzy nie są zbyt kreatywni a mają wystarczającą ilość punktów aby je zakupić w sklepie z mikro-płatnościami lub dodać je do nowych 'Suporter Packs'. Czy to wszystko jest możliwe? Tak czy nie i dlaczego?
Odpowiedź: To byłoby bardzo fajne, ale niestety nie ma wystarczająco dużo przychodów z kryjówek aby usprawiedliwić ogromną ilość pracy potrzebnej do tego planu. Chętnie bym coś takiego widział jednak systemy takie jak handel są wyraźnym zwycięzcą tutaj, jeśli chodzi o środki, które na ten system zostaną wydane. (Przychody z poprawy handlu są takie że jest coraz więcej osób w grze)

Pytanie [27]: Jestem przeciętnym graczem i nie mam zbyt dużo czasu na handel, proszę zróbcie coś dla ludzi takich jak ja abyśmy mogli cieszyć się doświadczeniami z handlu, błagam was.
Odpowiedź: Ulepszenia w handlu które tylko odrobinę poprawią twoją sytuację w handlu BARDZO poprawią sytuację doświadczonych graczy. Co prawdopodobnie będzie działało przeciwko takim graczom jak ty zamiast im pomóc. Ludzie narzekają na tych którzy tylko przerzucając przedmioty (kupują tanio i wystawiają je na sprzedaż drożej), wyobraź sobie jak sytuacja się pogorszy jeśli proces sprzedaży będzie jeszcze łatwiejszy :P

Pytanie [28]: Czy obecnie trwają prace nad jakimś nowymi słodkimi umiejętnościami Vaala?
Odpowiedź: Zespół pracuje nad kilkoma fajnymi Vaal umiejętnościami.

Pytanie [29]: Pomysł posiadania dodatkowych 2-6 miejsc w ekwipunku postaci dedykowanych na przedmioty walutowe (orby) był ostatnio często rekomendowany przez graczy. Rozważacie dodanie ich w przyszłości? Może nawet jako nagroda w jednym z zadań?
Odpowiedź: Indywidualnie niektórzy członkowie zespołu wyrazili swoją pozytywną opinię o tym pomyśle. Jednak aktualnie jeszcze w ogóle nie rozmawialiśmy o tym w zespole.

Pytanie [30]: Jak wiele aktów planujecie w przyszłości? Jak wiele rozszerzeń? Czy rozpoczęliście już pracę nad kolejnym, który ma być po Ascendancy? :D
Odpowiedź: Wiele. W tym momencie trwają prace nad przynajmniej trzema rozszerzeniami.

Pytanie [31]: Na konkretnych konfiguracjach sprzętowych efekty umiejętności na ziemi bardzo wpływają na wydajność. Dlaczego tymczasowo, dopóki ich nie poprawicie, nie usuniecie ich całkowicie z gry?
Odpowiedź: Konkretna przyczyna ich nie wyłączenia to to że problem dotyczy małej grupy użytkowników a jednocześnie wykorzystywane są przez wiele zależności w grze.

Pytanie [32]: Ile lat musimy prosić o STAŁĄ LIGĘ BEZ MOŻLIWOŚCI JAKIEGOKOLWIEK HANDLU CZY WYMIANY MIĘDZY GRACZAMI? Czy to naprawdę jest skomplikowane aby stworzyć taką ligę lub postać z takimi restrykcjami w aktualnych stałych ligach?
Odpowiedź: W tym drugim przypadku, czy prosisz o możliwość oznaczenia twojej postaci na stałych ligach jako postać samodzielna, która nie może wchodzić w interakcje z innymi graczami (nie może grać w grupie/handlować itp), aby móc się tym pochwalić przed innymi, ze grasz w trudniejszy sposób niż oni?

Pytanie [33]: Czy planujecie jakiś rodzaj "słów mapowych" podobnych do "słów runicznych" z diablo? Było to ogłoszone bardzo dawno temu... po prostu się zastanawiam czy nadal macie te same cele?
Odpowiedź: Tak na prawdę to nie było ogłoszone, to był tylko żart lub spekulacja. To nie jest coś, co obecnie planujemy ale tego typu rzeczy mogą nagle pojawić się w planach i wtedy jak tylko opracujemy jakiś ciekawy system zostanie wprowadzone do gry. Więc albo nigdy tego nie zobaczysz albo będzie to niesamowite.

Pytanie [34]: Czy ulepszycie listę ignorowanych osób w grze? 1) lista ignorowanych osób 2) możliwość dodania notatki (tak jak obecnie na liście znajomych) 3) gracz który pisze do gracza który ma go na liście ignorowanych powinien otrzymać komunikat od systemu iż dany użytkownik go ignoruje.
Odpowiedź: Jest to bardzo rozsądne żądanie i przykro mi że nie zostało ono jeszcze spełnione.

Pytanie [35]: Dom Aukcyjny - czy możemy się go spodziewać w najbliższym czasie? Jestem nowym graczem w Path of Exile. Potrzeba używania dodatkowych narzędzi do wyszukiwania i sprzedawania przedmiotów jest bolesna. Nie mając zautomatyzowanego sposobu na sprzedaż, jako ze gram w grę aby w nią grać a nie żeby być kupcem, ja nigdy nic nie sprzedam.
Odpowiedź: Ulepszenia w handlu nigdy nie będą w formie domu aukcyjnego który by umożliwił automatyczną sprzedaż/zakup przedmiotów. Jest ku temu wiele powodów ale krótka odpowiedź jest banalna, handel ma bardzo negatywny wpływ na grę. Nadchodzą inne ulepszenia w handlu, ale nie automatyczna sprzedaż/zakup.

Pytanie [36]: Wiem że jakiś czas temu mówiliście o możliwości odzyskania usuniętych postaci. Jestem ciekaw czy nadal rozważacie taką możliwość.
Odpowiedź: Jest za dużo przeszkód technicznych. Przepraszam.

Pytanie [37]: Czy umiejętności pasywne nowych klas Ascendancy będą takie jak obecnie zaprezentowane czy powinniśmy się spodziewać jakichś dużych zmian?
Odpowiedź: One będą jeszcze poprawiane i będą się nieco różnić od tego co już zaprezentowaliśmy jednak zmiany nie będą bardzo duże.

Pytanie [38]: Są duże braki w płatnych efektach dla umiejętności. Szczególnie dla nowych i popularnych umiejętności. Czy są jakieś ograniczenia (graficy zbyt zajęci innymi sprawami) czy może uważacie że zostałoby to źle odebrane, jako "naciąganie" graczy? Wydaje się, że przy wprowadzeniu takich umiejętności jak Bladefall/Blade Vortex/Blast Rain - ciekawych, satysfakcjonujących i mocnych nie dodanie 1 czy 2 dodatkowych efektów dla nich to zmarnowanie okazji na zdobycie pokaźnej ilości $ od społeczności.
Odpowiedź: Jest to głównie dlatego że graficy są zajęci innymi sprawami oraz tym iż tego typu płatne efekty nie generują tak dużych przychodów jak inne efekty dostępne w naszym sklepie. Jest tak ponieważ każdy z nich kupi tylko powiedzmy 5% społeczności. Jak sądzę moglibyśmy robić efekty dla "umiejętności miesiąca" i po prostu wykorzystać ich popularność.

Pytanie [39]: Dlaczego kłamiecie i pomijacie ważne rzeczy, które powinny być w opisach aktualizacji?
Odpowiedź: Zmiany ujęte w informacjach o aktualizacji tworzone są na podstawie dziesiątek tysięcy drobnych zmian, które często wzajemnie się wykluczają. To trwa tydzień (dosłownie) aby je stworzyć. Pół tuzina osób z zespołu czyta je i sprawdza czy są dokładne. Czasami małe błędy mogą się zdarzyć. Jest to proces, który poprawiamy wraz z każdą aktualizacją.

Pytanie [40]: Jakieś plany na dodanie płaszczy/peleryn jako płatne efekty? Mamy już efekty które nosimy dodatkowo na zbroi czy są jakieś ograniczenia przez które nie mamy jeszcze efektów płaszczy/peleryn?
Odpowiedź: To byłoby fajne ale istnieją problemy techniczne z tym związane. Innymi słowy, jest to trudne.

Pytanie [41]: Znam wiele osób którym nie podoba się pomysł domu aukcyjnego, ale co powiesz na dom aukcyjny w którym można wystawić tylko jeden przedmiot na raz, więc ludzie nadal będą korzystać z dotychczasowego systemu handlu, będą sprzedawać tylko swój najlepszy przedmiot przez dom aukcyjny.
Odpowiedź: Ogólna odpowiedź na tę sugestię jest taka, że ludzie będą korzystać z wielu kont do sprzedawania wielu przedmiotów jednocześnie.

Pytanie [42]: Jonathan (jeden z członków zespołu GGG) napisał mi na redditce że PoE obsługuje system kodowania znaków UTF16, możesz więc powiedzieć dlaczego w nazwie postaci nie dozwolone są znaki takie jak Ö,Ä,Ü?
Odpowiedź: Niektóre znaki, które są w nazwach brazylijskich nie są obecnie dozwolone, ale są ich odpowiedniki w języku angielskim. Możemy umożliwić używanie znaków przez ciebie wymienionych.

Pytanie [43]: Chris, jak ci idzie twoim marauderem w lidze Talisman HC? Nadal żyje? :) Grasz bronią dwu ręczną czy jedno ręczną z tarczą? Jakiej używasz umiejętności?
Odpowiedź: Nadal żyje, mam 82 poziom. Gram umiejętnością Cyclone z maczugą i tarczą. Bardzo popularne w tej lidze jest kręcenie się (w sensie używanie umiejętności Cyclone) w środku paczki potworów które używają umiejętności Discharge a dodatkowo mają pasywną umiejętność Shared Boon. Również Bameth był dla mnie niespodzianką.

Pytanie [44]: W jaki sposób gra łączy ludzi z różnych bramek?
Odpowiedź: Istnieje serwer główny w Teksasie z którym połączone są wszystkie bramki. To miejsce gdzie "śpi" twoje konto gdy nie jesteś na nim zalogowany :)

Pytanie [45]: Kiedy dostępny będzie w sprzedaży komiks w formie drukowanej?
Odpowiedź: Proszę bardzo!

 

Dodaj komentarz


Aby dodać komentarz musisz się zalogować. Możesz to zrobić poprzez panel z prawej strony.

 

Komentarze


 

Trwające eventy

Obecnie nie trwa żaden event.

Nadchodzące eventy

Obecnie nie ma żadnych nowych eventów w planach.

Sonda

Jaka jest Twoja ulubiona klasa w Path of Exile?

Zobacz wyniki

Reklama