Społeczność

Rankingi

Encyklopedia

Reklama

Zapraszamy na nasz serwer TeamSpeak3!

Adres: ts3.pathofexile.pl

GGG - Q&A

GGG - Q&A

Dodał XnIcRaM 9 Stycznia 2016 o godzinie 21:39


Q&A - Pytania i Odpowiedzi



Pod koniec ubiegłego roku Chris, główny deweloper GGG załozył na oficjalnym forum temat w którym można zadawać praktycznie dowolne pytania do twórców gry. Natomiast wczoraj (8 stycznia) Chris zamieścił odpowiedzi na wybrane pytania z pierwszych 16 stron tematu, który obecnie ma już ponad 80 stron. Na pozostałe pytania postara się zamieścić odpowiedzi w kolejnych ogłoszeniach na oficjalnej stronie jak tylko znajdzie na to czas.


Poniżej znajdziecie tłumaczenie wszystkich 72 pytań i odpowiedzi z ostatniego Q&A, oryginał dostępny jest tutaj. Poniższe tłumaczenie nie jest tłumaczeniem profesjonalnym, jest to amatorskie tłumaczenie od fanów dla fanów. Mamy nadzieję iż znajdziecie poniżej odpowiedzi na wiele nurtujących was pytań a niektóre pytania i odpowiedzi zapewne was zaskoczą! Tłumaczenie przygotowali dla was: XnIcRaM, DarStar oraz HeniekHardkor.
Życzymy miłej lektury oraz zapraszamy do dyskusji na temat poniższych pytań w komentarzach oraz w specjalnym temacie forum!


Pytanie [1]: Czy możemy dostać komentarz w kwestii obrażeń Flame Totem? Na wysokich poziomach obrażenia nie zgadzają się z tym co wynika z informacji w łatce 2.1.0.
Odpowiedź: Informacje na ten temat w 2.1.0 były tworzone na podstawie wcześniejszej wersji umiejętności Flame Totem, potem zostały jeszcze dodane zmiany które nie zostały objęte w informacjach z łatki 2.1.0, ale zmiany są zamierzone i Flame Totem zadaje około 10% mniej obrażeń na 20 poziomie. (10% less)

Pytanie [2]: Kiedy zostanie naprawione Femurs of the Saints (unikalny staff)? Nie mogę grać swoją postacią.
Odpowiedź: Prawdopodobnie następny patch będzie zawierał poprawki do tego przedmiotu, ale został on zmieniony i teraz oferuje regeneracje na poziomie 1.5% - 2.5%, a nie wartość skalowaną na podstawie ilości czaszek (SRS).

Pytanie [3]: Czy macie w planach dodanie kolejnego poziomu map lub zwiększenie maksymalnego poziomu postaci?
Odpowiedź: Nie planujemy takich zmian w najbliższej przyszłości, być może dodamy kolejne poziomy map natomiast nie chcemy aktualnie zwiększać maksymalnego poziomu postaci.

Pytanie [4]: Kto z GGG ma najwyższy poziom na nowych ligach i na jakiej lidze gra?
Odpowiedź: Niektórzy pracownicy "Kontroli jakości" mają poziomy 90+ na lidze Hardcore Talisman, ja (Chris) posiadam aktualnie 79 poziom na tej lidze.

Pytanie [5]: Dla mnie najlepiej działa trolling a które z technik wędkarskich najlepiej działają dla GGG?
Odpowiedź: Ukrywanie rzeczy na zrzutach ekranu.

Pytanie [6]: Czy "Talisman" zostanie dodany do stałych lig? Jeśli tak, czy uważacie, że należy zmniejszyć ilość modów z poprzednich lig które pojawiają się w grze?
Odpowiedź: Nie podjęliśmy jeszcze decyzji jeśli chodzi o dodanie mechaniki z ligi Talisman do stałych lig. W dodatku The Awekening zmniejszyliśmy częstotliwość i mody z poprzednich lig pojawiają się dużo rzadziej. Dlatego na przykład znajdujecie dużo mniej skażonych lokacji (corrupted area). Dobrze jest mieć w grze te wszystkie modyfikacje i mechaniki ale musimy uważać by nie powtarzały się zbyt często.

Pytanie [7]: Kiedy naprawicie działanie Shackles of the Wretched (unikalne rękawice) z klątwami połączonymi z gemem Blasphemy?
Odpowiedź: Shackles były zaprojektowane tylko do działania z rzucanymi klątwami, ale pomysł jest ciekawy.

Pytanie [8]: Ilu z Was zakładało GGG? Ile czasu zajęło Wam stworzenie własnego silnika gry, i kiedy wiedzieliście że silnik jest gotowy?
Odpowdedź: Naszych 4 założycieli to Chris Wilson, Jonathan Rogers, Erik Olofsson i Brian Weissman. Jonathan pracował nad silnikiem od początku, ale minęło kilka lat zanim wszystkie potrzebne funkcje działały. Teraz pracuje nad silnikiem kilka osób. Zdecydowaliśmy się na stworzenie własnego silnika ponieważ gra ma specyficzne wymagania oraz dlatego że 2006 roku komercyjne rozwiązania były bardzo drogie.

Pytanie [9]: Czy Labirynt z nowego dodatku będzie łatwy do przejścia dla osób które nie używają trybu Lockstep?
Odpowiedź: Tak, pułapki są jak potwory które nie robią nieprzewidywalnych rzeczy. Przetestowaliśmy je w obu trybach i wszystko jest w porządku. Poprawki do trybu "Predictive" były konieczne aby rozpocząć prace nad Labiryntem.

Pytanie [10]: Nad jakimi nowymi płatnymi efektami (MTX) pracujecie? Czy są jakieś nowe dla umiejętności?
Odpowiedź: Pracujemy na wieloma nowymi MTX, np dla dodanych w 2.1.0 umiejętności chaosu. Słyszałem plotki o "Ghostflame Wings" ale nie mógłbym zdradzić takich informacji... :)

Pytanie [11]: Kiedy zobaczymy resztę specjalizacji dla klas z dodatku Ascendancy? Czy otrzymamy reset drzewka w dodatku Ascendancy?
Odpowiedź: Klasy będziemy zdradzać w tygodniach poprzedzających wydanie dodatku (prawdopodobnie w lutym). I tak, będzie dodatkowy reset drzewka 2.2.0

Pytanie [12]: Jak wiele recept (wyłączając receptę na The Goddess Unleashed) jest jeszcze nie odkrytych (lub nie są powszechnie znane ponieważ nie ma o nich informacji na wiki czy na forum)?
Odpowiedź: Nie chcemy podawać liczb, ale jestem zaskoczony że niektóre nie są jeszcze powszechnie znane. Dodamy jeszcze więcej recept abyście mieli co poszukiwać.

Pytanie [13]: Czy macie pomysł na to ile ostatecznie ma być aktów w grze?
Odpowiedź: Jest miejsce na wiele aktów i sukcesywnie będziemy nad nimi pracować. Jak jednak możesz zobaczyć wiele dodatków nie przynosi nowych aktów. Dla przykładu Labirynt z nadchodzącego dodatku Ascendancy technicznie nie będzie nowym aktem.

Pytanie [14]: Jakie są efekty uruchomienia serwera w Brazylii, czy zanotowaliście zwiększoną ilość kont i postaci?
Odpowiedź: Mieliśmy sporo graczy z tego regionu. Serwer w Brazylii i Brazylijaska wersja językowa podwoiła ilość graczy w tym regionie. Wielu graczy znających angielski może nie zdawać sobie sprawy, ale wszystkie aktualności publikowane są po portugalsku na stronie br.pathofexile.com/news

Pytanie [15]: Pozwolicie nam zaprosić Tasuni do naszej kryjówki?
Odpowiedź: Ale on nie jest Zapomnianym Mistrzem (Forsaken Master)!

Pytanie [16]: Kiedy wróci "miłość" do gidlii?
Odpowiedź: Istnieje wiele cech gildii, które chcielibyśmy dodać, jednak nie jest to dla nas prorytetem. Przepraszam za to.

Pytanie [17]: Ostatnio odkryłem jak działa specjalizacja przywoływacza i udąło mi się wspiąć w rankingu dość wysoko. Jednakże jest to dość frustrujące tworzyć widma (Spectre) za każdym razem gdy uruchamiam klienta gry, zmusz mnie to do nie zamykania gry. Słyszałem, że mają być jakieś zmiany w przyszłości - jakieś nowiny w tym temacie?
Odpowiedź: Zachowanie widm przy zamknięciu klienta byłoby bardzo dużym plusem dla przywoływaczy. Jednak obecnie nad tym nie pracujemy. Ta funkcja ma średni priorytet realizacji. Nie ma na to czasu w tej chwili ale kiedy uporam się z ważniejszymi sprawami to postaram się zrobić coś w tym kierunku. Należy pamiętać, że mogą istnieć ograniczenia techniczne, których teraz nie jestem świadom.

Pytanie [18]: Jest prawie nie możliwe by zbudować dobrze swoją postać, kiedy twoje widma nie pokazują podstawowych statystyk (min/maks obrażenia, szansę na krytyka i tym podobne) moja specjalizacja jest daleka od idealnej, największym powodem jest to, że interfejs gry pokazuje mi bardzo mało informacji. Dobrym przykładem jest to, że kiedy używasz "revenants" (pająko podobne stwory z aktu 4) jako widm to nie wiadomo czy szóstym kamieniem umiejętności ma być"Controlled Destruction", "Critical Damage" czy "Added Lightning", wiemy że "revenants" zadają obrażenia od błyskawic, ale nie wiemy jaki mają zasięg czy szansę na obrażeń krytycznych. Bardzo pomocne bylboy znać więcej szczegółów ułatwiłoby to wybór klątwy czy klejnotów (jewel)
Odpowiedź: Rozumiem, poddam to dyskusji w zespole.

Pytanie [19]: Są jakieś plany, aby ułatwić handel by nie było konieczności korzystania ze stron i programów osób trzecich?
Odpowiedź: Jest kilka etapów naszych ulepszeń handlu. Mamy nadzieję (ale nie obiecujemy) wdrożyć pierwszy etap przy okazji Ascendancy w marcu. Celem tego etapu jest aby narzędzia takie jak po.trade mogły indeksować przedmioty precyzyjniej i prawidłowo pokazywać status graczy (online/offline). Więcej szczegółów podamy tak szybko jak to będzie możliwe. Dziękujemy za cierpliwość.

Pytanie [20]: Kiedy będzie można wybierać klasę Ascendancy? Od poziomu 1? Lub 50?
Odpowiedź: Będziesz mógł wybrać swoją klasę Ascendancy gdy przejdziesz Labirint, który będzie w akcie trzecim, więc około poziomu 30

Pytanie [21]: Chciałbym dalej wspierać Path of Exile gdy wejdzie Ascendancy. Będną nowe 'Supporter Packs'.
Odpowiedź: Ascendancy 'Supporter Packs' są już w sprzedaży. Będziemy wypuszczać cały czas nowe płatne efekty, więc będzie, na co wydawać punkty. Przyszłe rozszerzenia będą miały swoje 'Supporter Packs'.

Pytanie [22]: Teraz już więcej niż na jednej lidze jest aktualizacja 2.0.0 Czy jesteście z niej zadowoleni odnośnie poziomu trudności, pamiętam wypowiedzi GGG że gra będzie znacznie trudniejsza niż ta z przed zmian i nie kłamaliście? Jakieś szanse, że zobaczymy kolejne zmiany trudności w Ascendancy?
Odpowiedź: Zmiany mogą wystąpić, aby zbilansować nowe klasy Ascendancy na tą chwile grając nowymi klasami akt czwarty jest znacznie łatwiejszy. Ciągle pracujemy nad tym.

Pytanie [23]: Chciałbym się dowiedzieć czy uzyskanie unikatowego przedmiotu z Rigwalda jest uzależnione od jego poziomu lub czegoś podobnego.
Odpowiedź: Jest uzależnione od poziomu Rigwalda. Pierścień wymaga poziomu 60, kołczan 70 a miecz/topór poziomu 75.

Pytanie [24]: Czy komuś u was w biurze wypadł "Mirror" (mirror znaczy lustro ale też najcenniejszy orb w grze) jeśli tak to jaka była jego reakcja?
Odpowiedź: Tak Komuś kiedyś wypadło lustro w łazience w poprzednim biurze i wszędzie były odłamki szkła to była katastrofa. Bardzo przepraszał.

Pytanie [25]: Kiedy PoE będzie skończone a wy zajmiecie się innym projektem to jak wyobrażacie sobie nową grę którą będziecie robić po tej?
Odpowiedź: To jest taka odległa przyszłość że nie jesteśmy w stanie sobie tego wyobrazić. Mamy wieloletnie plany i tak długo jak wy będziecie grać tak długo my będziemy tworzyć Path of Exile.

Pytanie [26]: Jakieś rady dla kogoś kto zaczyna studiować programowanie gier? oraz jakiego języka programowania używacie do tworzenia gry C++, C# czy innego?
Odpowiedź: My używamy C++, Polecam tworzyć tak dużo małych prostych gierek jak tylko potrafisz. To bardzo przydatne (w zdobywaniu doświadczenia i pracy), do stworzenia portfolio z gier nad którymi pracowałeś, nie przeszkadza że są bardzo małe.

Pytanie [27]: Czy Labirynt wniesie do gry coś poza możliwością zmiany wbudowanej statystyki przedmiotu (tej nad kreską), jakieś nowe przedmioty czy coś szczególnego?
Odpowiedź: Na różnych poziomach trudności będą różne możliwości zmiany przedmiotów często też będziesz musiał podejmować próbę kilkukrotnie aby uzyskać zadowalający wynik, będzie też ranking aby rywalizować z innymi w Labiryncie.

Pytanie [28]: Pomysł na ligę Darkshrine był pierwotnie odrzucony. Czy są inne pomysły na ligi które zostały odrzucone jeśli tak to dlaczego? Jaki wpływ na wasze decyje mają opinie graczy na temat przyszłych lig?
Odpowiedź: Wydaje nam się iż najlepszym sposobem na sprawdzenie czy liga będzie dobra czy zła nie jest czytanie opini graczy o niej tylko poprostu wprowadzenie jej w życie. Nasz poprzedni plan tworzenia nowych lig nie pozwalał nam na luksus odrzucania już rozpoczętych pomysłów, jednak teraz gdy tworzymy jedną ligę co trzy miesiące to ewentualnie możemy sobie na to pozwolić. Skupiamy się na tym aby ukończyć tylko te pomysły które będą naprawdę ciekawe jak obecna liga Talisman.

Pytanie [29]: Czy ta gra znów będzie trudna, jak za dawnych czasów?
Odpowiedź: Uważamy że jest jeszcze miejsce na to aby gra była trudniejsza i może nawet powinna być trudniejsza w niektórych miejscach jednak trudna wszędzie będzie trochę męcząca.

Pytanie [30]: Co osobiście myślisz o najlepszych graczach którzy zdobywają 100lvl w około 13dni lub wykonują wszystkie 32 wyzwania (na 32 możliwe) już po 18 dniach od startu ligi?
Odpowiedź: Aby przeciętni gracze mieli dobre doświadczenia związane z grą jest konieczne aby najlepsi wykonywali wszystkie zadania w kilka tygodni. Jeśli najlepsi gracze (0,001% wszystkich graczy) będą potrzebować miesiąca na wykonanie wszystkich zadań to przeciętny gracz może potrzeboć nawet roku aby dokonać tego samego.

Pytanie [31]: Jeśli utracę połączenie z internetem nie z waszej winy tylko z jakiegoś powodu po mojej stronie to ile czasu moja postać będzie jeszcze na serwerze za nim zostanie wyrzucona z powodu utraty połączenia? Wydaje mi się iż teraz ten czas jest zbyt długi.
Odpowiedź: Generalnie 6 sekund ale jest to trochę bardziej skomplikowane.

Pytanie [32]: Czy będziecie w jakiś sposób zachęcać do gry w stałych ligach? Obecnie gra w stałych ligach wydaje się być zupełnie bez sensu.
Odpowiedź: Uważamy że nie ma takiej potrzeby. Ponad 100'000 naszych graczy gra w stałych ligach nie grając w ligach tymczasowych. Lubią stałe ligi gdyż ich rozwój nie jest przerywany, potencjalnie łatwiejszy jest dostęp do niektórych przedmiotów, mogą również być zainteresowani przedmiotami "legacy", które nie są już dostępne nigdzie indziej. Staramy się dodawać zawartość z lig tymczasowych do lig stałych tak aby zawartość była dostępna dla wszystkich.

Pytanie [33]: Czy planujecie coś zrobić z obecnym oraz przyszłym stanem PvP. Wygląda na to iż dodatek Ascendancy przyniesie niesamowite ulepszenia dla niektórych naszych postaci i społeczność martwi się iż zmieni to PvP w walkę na pojedyncze uderzenia, kto pierwszy trafi ten wygrywa. Niektóre specjalizacje mogę być mało interesujące a niektóre zbyt mocne.
Odpowiedź: Nektórzy główni członkowie naszego zespołu chcą spędzić trochę czasu na poprawieniu PvP. To jest dobry cel, chociaż chcemy być pewni że treść PvE jest na pierwszym miejscu.

Pytanie [34]: Jeżeli chodzi o Ascendancy, jak trudny będzie Labirynt na poziomie Merciless?
Odpowiedź: Sporo trudniejszy niż ten na poziomie Normal. To jest coś nad czym obecnie pracujemy.

Pytanie [35]: Czy macie w planach otworzenie sklepu internetowego z fizycznymi przedmiotami? Chciałbym kupić drukowane grafiki lub inne rzeczy związane z grą. Wiem że można dostać różne grafiki kupując 'Supporter Pack', jednak 220$ to za duży koszt jak dla mnie.
Odpowiedź: Tak, chcemy otowrzyć taki sklep. Poczyniliśmy już pewne kroki w tym kierunku jednak nie jest to zadanie o najwyższym priorytecie. Znalazłem kilka tysięcy breloczków w kształcie Chaos'a w mojej piwnicy :D

Pytanie [36]: Moje pytanie to gdzie jest miejsce/obszar "1998 przedmiotów jest ukrytych w pewnym miejscu o którym z tego co wiemy nikt do tej pory publicznie nie pisał" o którym pisze Bex_GGG w temacie poświęconym zwycięzcom ewentu Darkshrine
Odpowiedź: Chodziło o miejsce na mapy używane do stworzenia tagu (skróconej nazwy) gildii.

Pytanie [37]: Jak szybko możecie stworzyć płatny efekt Ghostflame dla umiejętności Firestorm oraz Flame Surge? Ja chcę je.
Odpowiedź: Zostało przekazane do zespołu zajmującego się efektami :-)

Pytanie [38]: Czy w przyszłości (najbliższej) będzie ponownie dostępna możliwość stworzenia własnego unikatu?
Odpowiedź: Nie jesteśmy zdecydowani na sprzedaż kolejnych opcji tworzenia unikatowych przedmiotów gdy ciągle jeszcze pracujemy nad tymi sprzedanymi w przeszłości. Jeśli jesteś gotów czekać, to możesz ustawić się w kolejce. Skontaktuj się z nami pod adresem support@grindinggear.com aby dokonać takiego zakupu. Dziękujemy za wsparcie!

Pytanie [39]: Widząc jak najnowsze poprawki powodują problemy z wydajnością zarówno po stronie serwera jak i klienta następnie są naprawiane a w kolejnej aktualizacji uwidaczniają się jeszcze wyraźniej, czy są jakieś plany na optymalizację gry w najbliższej przyszłości?
Odpowiedź: Tak, jest to coś nad czym będziemy pracować w 2016 r. Zawsze jest dużo do poprawy w tym zakresie.

Pytanie [40]: Szkoda że Scion otrzyma tylko jedną klasę. Zgaduję iż dostanie bonusy do ogólnych obrażeń czy szybkości ataku zamiast bonusów dla konkretnego typu broni? W rezultacie będzie może mniej wydajna ale nadal ogólnie będzie dobra.
Odpowiedź: Powodem dla którego tylko jedna klasa Ascendancy będzie przypisana do Scion'a jest to iż nie ma możliwości stworzenia trzech specyficznych dla niej stylów gry ze specyficznymi tylko dla niej umiejętnościami. Ona jest mistrzem w drzewku i jej klasa to reprezentuje.

Pytanie [41]: Hej, czy możecie zrobić umiejętność pasywną lub aktywną która zmieni moją postać w wilkołaka? Jeśli tak to dlaczego nie zrobicie tego?
Odpowiedź: To jest popularne pytanie, jednak wymagałoby to bardo dużo nakładów na stowrzenie nowych grafik postaci oraz animacji dla każdej obecnej umiejętności oraz wszystkich które pojawią się w przyszłości.

Pytanie [42]: Dlaczego poszliście w kierunku takiego projektu Highgate, dlaczego zrobiliście go z wyglądu bardziej chińskim niż rzymskim jak jest Sarn?
Odpowiedź: Sarn jest dla Eternal Empire (Wiecznego Imperium) a Highgate jest dla ludzi Maraketh

Pytanie [43]: Chciałbym wiedzieć co jest potrzebne aby dołączyć do firmy takiej jak GGG?
Odpowiedź: Wizę zezwalającą na pracę w Nowej Zelandii, duże doświadczenie w tworzeniu gier i portfolio z niesamowitymi grami/kodami źródłowymi/grafikami

Pytanie [44]: Czy myślicie że to możliwe aby w najbliższej przyszłości stworzyć dużą aktualizację związaną z QoL (Quality of Life - 'jakość/funkcjonalność gry') skupioną na integracji społeczności zamiast małego rozszerzenia gry?
Odpowiedź: Staramy się dodawać funkcje QoL kiedy tylko możemy zamiast tworzyć aktualizacje skupione tylko na QoL. Dodaliśmy sporą ilość funkcjonalności typu QoL w dodatku Awakening, mamy też plany wprowadzenia kolejnych z biegiem czasu. Nie przestaniemy tworzyć nowych zawartości gry. Potrzebujemy wprowadzać nowe treści cykliczne aby utrzymać zainteresowanie dziennikarzy oraz graczy przy grze. To również pomaga zapłacić rachunki.

Pytanie [45]: Dlaczego w ostatniej chwili zmieniony został koszt rezerwacji dla umiejętności Blasphemy? Jesteście zadowoleni z tej zmiany?
Odpowiedź: Koszt rezerwacji został zmieniony w procesie balansowania tej umiejętności. Umiejętność jest dostatecznie wykorzystywana przy aktualniej wartości! (To ciekawe, że niektórzy twierdzą że nie robimy wystarczających testów służących balansowi umiejętności, ale potem słyszymy narzekania gdy zmieniliśmy Blasphemy w wyniku badania jej balansu.)

Pytanie [46]: Czy będzie MTX (płatny efekt) dla umiejętności Arc? Dość popularna umiejętność, jednak wygląda na to iż wszystkie popularne umiejętności dostają alternatywny płatny efekt dopiero jak tracą swoją popularność.
Odpowiedź: Prawdopodobnie będzie jednak nie wiem kiedy. Zwykle nie staramy się tworzyć płatnych umiejętności specjalnie dla umiejętności które mają największą popularność, jednak może powinniśmy :P

Pytanie [47]: Czy Eternal Orb pozostanie "legacy"? (jedyny sposób ich zdobycia to kupno od graczy które je jeszcze mają)
Odpowiedź: Na razie tak. Uważamy że tworzenie przedmiotów bez nich jest lepsze.

Pytanie [48]: Czy będą jakieś ogromne zmiany w PoE gdy wyjdzie dodatek Ascendancy i jeśli tak to jakie by one były (które można teraz ujawnić)? np. zmiana całego drzewka pasywek, całkowicie nowe formy rozgrywki, aktywne umiejętności które będą dostępne tylko dla pewnych klas, zmiany we wszystkich umiejętnościach?
Odpowiedź: Najważniejsze zmiany jakie przyniesie Ascendancy już ogłosiliśmy. Jest jeszcze kilka nieujawnionych szczegółów oraz nowe ligi jednak nic o zasięgu jakim mówisz. Jesteśmy tylko ludźmi!

Pytanie [49]: Czy są jakieś plany na rozszerzenie paska umiejętności, aby umożliwić nam przypisanie większej ilości umiejętności lub czy jest możliwość stworzenia łatwiejszego i szybszego sposobu na włącznie i wyłączanie aur oraz heraldów bez potrzeby przełączania umiejętności za każdym razem gdy się zalogujemy lub zginiemy? Zwykle mam przypisane aktywne umiejętności do każdego miejsca na pasku, więc gdy używam 2,3 czy 4 aur i heraldów to jest to zawsze trochę kłopotliwe aby je wszystkie włączyć.
Odpowiedź: Są plany stworzenia dodatkowego paska umiejętności dostępnego gdy naciśniesz klawisz Ctrl, ale to nie zostało jeszcze zrobione. Wierzę że społeczność wyrazi pozytywną opinię na temat tego pomysłu.

Pytanie [50]: Czy macie w planach jakieś duże zmiany w silniku gry?
Odpowiedź: Nasi doświadczeni ludzie pracują nad silnikiem gry. Nie mam żadnego przybliżonego czasu kiedy zmiany zostaną wprowadzone do gry, jednak roku 2016 powinien przynieść kilka dobrych ulepszeń w naszym silniku.

Pytanie [51]: Chris, jakiś przybliżony czas kiedy będziemy mogli układać rzeczy w zakładkach z płatnymi efektami? Na tych zakładkach wraz z kolejnymi 'Supporter Packami' jest coraz bardziej niechlujnie. Czy dodanie takiej możliwości przyniesie również inne zmiany?
Odpowiedź: Szukamy rozwiązania które całkowicie zlikwiduje obecne zakładki z płatnymi efektami. Aktualnie planowane jest wprowadzenie zmian w tym zakresie w dodatku Ascendancy, jednak może to być nieco później.

Pytanie [52]: Czy kiedykolwiek wrócą statystyki jakie mieliśmy w przeszłości, jak: Ilu graczy wybrało określoną umiejętność pasywną, ilu graczy używa określonego unikatu czy jaka lokacja (lub boss) jest najbardziej zabójcza. Takie statystyki obecnie są bardzo rzadkie. Chciałbym zobaczyć podobne statystyki raz w miesiącu.
Odpowiedź: Dobrze wiedzieć że to lubisz! Przekażę zespołowi że moglibyśmy robić więcej takich statystyk w przyszłości.

Pytanie [53]: Dlaczego Vaal umiejętności mogą zdobywać dusze z przez nie zabitych potworów. Tematycznie to nie ma sensu, pozwala to na super mocne specjalizacje jak sławny Vaal Spark.
Odpowiedź: Podoba mi się pomysł aby Vaal umiejętności nie generowały dusz, ale istnieją powody dla których zrobiliśmy to w ten sposób. Podobały nam się pomysły ludzi próbujących tworzyć specjalizacje które generowały prawie wystarczającą ilość dusz za pomocą Vaal umiejętności aby uzyć tej umiejętności ponownie. Istnieją również ograniczenia techniczne do śledzenia tego czy dusze powinny zostać zdobyte czy nie. W kolejnym dodatku (Ascendancy) Vaal Spark zostanie zmieniony.

Pytanie [54]: "Jednym z głównych problemów jakie mieliśmy z poprzednimi 'Supporter Packs' było dostarczenie fizycznych rzeczy w odpowiednim terminie. Pomimo naszych najlepszych intencji, byliśmy nie zadowoleni z tego, jak długi był czas oczekiwania w niektórych przypadkach. Wierzymy że udało się nam rozwiązać ten problem i nie będzie on dotyczył aktualnych 'Supporter Packs'" - Czy rozwiązaliście ten problem?
Odpowiedź: Tak. Obecnie przedmioty z 'Supporter Packs' są wysyłane bardzo szybko. Koszulki Ascendancy są wysyłane w ciągu tygodnia (staramy się jeszcze skrócić ten czas do 1-2 dni). Grafiki są drukowane falami (opcjonalnie też są podpisywane) i tak też są wysyłane.

Pytanie [55]: Jakiej jeszcze zawartości możemy się spodziewać wraz z dodatkiem Ascendancy poza klasami, labiryntem oraz nowymi metodami tworzenia przedmiotów? Zakładam że w 3.0 będzie więcej nowych rzeczy niż wymieniłem. Może będzie dodane coś z rzeczy których domagamy się od początku gry?
Odpowiedź: Dodatek Ascendancy nie będzie 3.0.0 tylko 2.2.0 i jego podstawą będzie labirynt oraz nowe klasy. Więcej możesz przeczytać tutaj. Będą też niezapowiedziane jeszcze nowe ligi czasowe.

Pytanie [56]: Jedna rzecz, która mnie denerwuje to ilość w jaką można grupować niektóre przedmioty. Niedorzeczne jest na przykład że Chaos Orb czy Alchemy Orb można łączyć tylko po 10 sztuk. Gdy masz sporo tych orbów (przedmiotów walutowych) to zajmują one sporą część skrzynki, która i tak jest już mała. Może waszym zamiarem jest zmuszanie graczy do zakupu większej ilości zakładek. Chciałbym wiedzieć czy jest jakaś możliwość aby zwiększyć limity grupowania przedmiotów?
Odpowiedź: To jest dobre pytanie. Rozmawialiśmy nie tak dawno o tym między sobą w zespole. Szukamy innego, wygodniejszego sposobu na przechowywanie przedmiotów stanowiących walutę.

Pytanie [57]: Czy będzie możliwość resetu klasy Ascendancy podobnie jak obecnie otrzymujemy możliwość resetu całego drzewka z każdą dużą aktualizacją?
Odpowiedź: Tak

Pytanie [58]: Martwi mnie mechanika umiejętności takich jak Cyclone czy Leap Slam, problem z tymi umiejętnościami jest taki że gdy napotkamy jakąs przeszkodę (ścianę, kamień, drzewo itp) to nasza postać przestaje się poruszać. Czy możecie zrobić aby postać podążała do miejsca wskazanego myszką?
Odpowiedź: Zgadzam się i porozmawiam o tym z zespołem jednak problem może być trudny do usunięcia z przyczyn technicznych.

Pytanie [59]: Czy kiedykolwiek prezentowaliście zdjęcia swojego nowego biura?
Odpowiedź: Tak, tutaj

Pytanie [60]: Czy poza Labiryntem w dodatku Ascendancy planujecie rozszerzyć na inny sposób grę szczególnie jej końcową fazę - jak super trudni bossowie czy jakiegoś rodzju rajdy?
Odpowiedź: Tego rodzaju rozszerzenia byłby super. Przyszłe dodatki będę roszerzały grę na wiele różnych sposobów, mogą one zawierać rzeczy podobne to tych które wymieniłeś.

Pytanie [61]: Czy nadal pracujecie nad ulepszeniem opcji Lockstep? Jest ona wciąż trochę niedopracowana widać to w mieście lub w momentach gdy dużo się dzieje na ekranie.
Odpowiedź: Trwają prace nad tym problemem.

Pytanie [62]: Czy w dodatku Ascendancy będę mógł zmieniać "corrupted" rękawice, hełmy oraz buty? Czy właściwości wbudowane (implict) będą zastępowane nowymi czy przedmioty będą mogły posiadać dwa jednocześnie?
Odpowiedź: Wbudowane właściwości będą zastępowane nowymi, nie będzie można mieć obu. Wybraliśmy rękawice, hełmy oraz buty ponieważ one najrzadziej mają wbudowane właściwości pochodzące ze skażenia przedmiotów "corrupted"

Pytanie [63]: GGG jeszcze nie uaktualniło oficjalnej strony z informacjami o broniach www.pathofexile.com/item-data/weapon, a odpowiedzieliście na mój post w poprzednim Q&A mówiąc naprawimy to. Kiedy to się stanie?
Odpowiedź: Ciągle chcemy uaktualnić wszystkie informacje na naszej stronie, ale to nie jest najważniejsze dla nas w tej chwili. Nie mam wystarczająco czasu aby się tym zająć.

Pytanie [64]: Jeśli rozwjasz nową postać i uzywasz płatnych efektów to często musisz zdejmować je z jednych przedmiotów i zakładać na inne. Jest to bardzo denerwujące. Czy mozecie zrobić oddzielne okno postaci w którym będziemy mogli założyć wszystkie nasze efekty?
Odpowiedź: Zdaję sobie bardzo dobrze sprawę że musimy ten proces poprawić. Nawet na 10 minut przed tym jak przeczytałem to pytanie prowadzilismy w biurze dyskusję o tym problemie.

Pytanie [65]: Dlaczego nie sprzedajecie chociaż najniższego poziomu 'Supporter Packs' na Amazonie dla tych z nas co chcieli by zapłacić w inny sposób niż dostępny na waszej stronie.
Odpowiedź: To jest dobry pomysł zobaczę co da się zrobić.

Pytanie [66]: Co myślicie o tym jak fani zamówili pizzę prosto do waszego biura?
Odpowiedź: Zespół bardzo cieszy się z takich gestów. Nie wszyscy z nas czytają forum czy reddita więc nie wszyscy wiedzieli jak hojni jesteście dla nas i jak bardzo nas wspieracie do chwili gdy dostalismy duży stos pizzy.

Pytanie [67]: Jakie są plany na przyszłość odnośnie dodatkowych serwerów gry w nowych lokacjach? Co powstrzymuje tworzenie nowych? Wyobrażam sobie że administrownie nimi wymaga dużo pracy.
Odpowiedź: Uruchamiamy nowe serwery gdy nasz dostawca na to pozwala (oczywiście w granicach rozsądku - nie chcemy zbyt dużo serwerów zbyt blisko siebie. Tutaj jest dostępna ich mapa

Pytanie [68]: Kiedy będziemy mogli brać udział w wyścigach dla własnej przyjemności, nie będąc ściśle przywiązani do żadnego harmonogramu?
Odpowiedź: Wierzę że to się stanie. Nie w nadchodzącym sezonie Winterheart (serce zimy), ale prawdopodobnie w tym roku.

Pytanie [69]: Kiedy startuje kolejny sezon wyścigów oraz czy również będzie trwał miesiąc tak jak poprzedni?
Odpowiedź: Będziemy ogłaszać na stronie informacje związane z wyścigami w ciągu kilku tygodni, gdy zostaną sfinalizowane szczegóły tego sezonu

Pytanie [70]: Czy są plany na rozszerzanie zawartości której dostarczyły nam poprzednie ligi? Na przykład pojawiają się nowi Nieuczciwi Wygnańcy (Rogue Exiles) wraz z każdą większą aktualizacją, jednak nie widzimy żadnych nowych Kapliczek (Shrine), nowych modyfikatorów Nemesis (chodzi o specjalne zdolności rzadkich potworów dodane wraz z ligą Nemsis) czy nowych Skrzynek (Strongbox) z wyjątkiem unikatowej Strange Barrel. Czy uważacie już te dodatki za zamknięte czy może planujecie w nich jeszcze jakieś zmiany?
Odpowiedź: Dobrze by było jeszcze coś do nich dodać za jakiś czas, ale tak naprawdę nie są to "rynkowe" funkcje. Dziennikarze nie chcą słyszeć o nowych modyfikatorach Nemesis i nie jest to coś co spowoduje powrót graczy którzy zrobili sobie przerwę. Nasz zespół chce dodać nowe rzeczy do starej zawartości o ile znajdzie coś ciekawego i będzie na to miejsce.

Pytanie [71]: Zastanawiam się czy ktokolwiek z was deweloperów posiada jakieś ciekawe poboczne projekty którymi mógłby się podzielić? Pracuję zawodow w przestrzeni gier mobilnych ale mam kilka własnych projektów/prototypów nad którymi pracuję. Uwielbiam patrzeć co inni budują.
Odpowiedź: Nikolaj pracuje nad grą planszową "Traderoutes", która obecnie jest sprawdzana przez wydawcę. Rory pracuje nad karcianką RPG. Inni członkowie zespołu również mają jakieś małe projekty nad którymi pracują w wolnym czasie.

Pytanie [72]: Cześć Chris, jaki dla całego zespołu GGG był rok 2015? Czego nauczyliście się na GDC? Z jakich narzędzi do zarządzania projektami używacie? Jakie są zalety i wady posiadania większego lokalu? Jak myślę dużym dobrodziejstwem jest posiadanie całego zespołu artystów razem? Czego wam brakuje z poprzedniego biura?
Odpowiedź: Rok 2015 był dla całego zespołu wspaniałym rokiem. Zespół się rozrósł i zmiana lokalu na większy pozwoliła na znalezienie miejsca gdzie można złapać oddech. Osoby uczestniczące w GDC były bardzo zadowolone. Nauczyliśmy się bardzo dużo dzięki czemu nasze usługi działają sprawniej a nasz proces rozwoju się poprawił. Nadal używamy tych samych narzędzi jakich używaliśmy 5 lat temu: Redmine (do śledzenia problemów), SVN (kontrola źródła) oraz Buildbot (ciągła integracja). Przepływ pracy (tzw. workflow) dla artystów i programistów nie zmienił się zbytnio w ostatnich pięciu latach poza znacznym zwiększeniem ilości czasu potrzebnego do zapewnienia jakości pozwalającej na umieszczenie zawartości na serwerach online. Większy lokal jest dużo ładniejszy - różnica jest jak dzień do nocy. Wcześniej cisnęliśmy się w trzech małych biurach, więc dobrze jest mieć wszystkich w tej samej przestrzeni. Nie tęsknimy za niczym poza pawiem.

 

Dodaj komentarz


Aby dodać komentarz musisz się zalogować. Możesz to zrobić poprzez panel z prawej strony.

 

Komentarze


 

Trwające eventy

Obecnie nie trwa żaden event.

Nadchodzące eventy

Obecnie nie ma żadnych nowych eventów w planach.

Sonda

Jaka jest Twoja ulubiona klasa w Path of Exile?

Zobacz wyniki

Reklama