Zapraszamy na nasz serwer Discord!

Mountain View Zapraszamy wszystkich na nowo otworzony serwer Discord: Link

Discord służy do komunikacji głosowej lub za pomocą chatu. Z serwera można korzystać przy pomocy przeglądarki lub po ściągnięciu klienta Download

Jeśli chcecie z nami porozmawiać, o coś zapytac, lub szukacie miejsca do wspólnej komunikacji z osobami z gry piszcie do nas. W miarę potrzeb będziemy zakładać kolejne kanały. Zapraszamy!

Autor: Heniekhardkor Data: 14.08.2017

Arc - Super szybkie mapy, również dla początkujących

XnIcRaM

Administrator
Posty: 2240
Rejestracja: 4 lut 2013, o 09:57

Arc - Super szybkie mapy, również dla początkujących

Postautor: XnIcRaM » 5 sty 2016, o 01:31

[2.1] Kryt Arc Wiedźma
super szybkie czyszczenie map, również dla początkujących


Poniższy build jest autorstwa Enki91 z oficjalnego forum Path of Exile.
Opracowanie oraz tłumaczenie:
XnIcRaM
W tłumaczeniu pomagali: DarStar oraz Azibel
Oryginał można znaleźć na oficjalnym forum [2.1] Whaitiri's Crit Arc Witch - beginner-friendly, insanely fast map clearing

Jeśli chcesz wyrazić swoją opinię na temat tłumaczenia lub samego poradnika czy też masz jakiekolwiek pytania, wątpliwości, zauważyłeś błąd lub coś nie działa to śmiało możesz pisać w tym temacie!
Pozdrawiam i Życzę miłej zabawy Wiedźmą z Arc'em
[+] Wiedźma w akcji na YouTube
Mapa 81 - Shrine - EE, Vulnerability, Speed
Mapa 77 - Plateau - No Regen
Unikatowa Mapa - Vinktar Square
Apex of Sacrifice - ATZIRI
Jeśli chcesz stworzyć mocną postać, którą łatwo się rozwija oraz przyjemnie robi mapy to jesteś we właściwym miejscu. Moim celem nie jest bez sensowne dążenie do wysokiego DPS'u który będzie widocznych w statystykach umiejętności a którym można się chwalić w tytule poradnika. Moim celem jest znalezienie złotego środka pomiędzy szybkością czyszczenia map, przeżywalnością i opłacalnością.

Ta specjalizacja jest tworzona z myślą o grze solo, jednak równie dobrze sprawdza się podczas gry w grupie.
Żywotność na ligach typu Hardcore zależy od twojego refleksu w klikaniu flaszek :)
[+] O umiejętności Arc - Łuk elektryczny
Obrazek
Arc jest zaklęciem bazującym na błyskawicach, jego mocną stroną jest samo nakierowanie się na cel oraz przeskoki. Możesz trafić wroga bez potrzeby dokładnego celowania w niego następnie ładunek elektryczny przeskoczy na kolejnego pobliskiego wroga i może tak dosięgnąć nawet ośmiu wrogów (gdy nasz Arc osiągnie 24 poziom). Ważne jest również to iż przeskakujący ładunek może wrócić nawet kilka razy do tego samego celu.

Oznacza to iż w idealnych warunkach rzucając zaklęcie w kierunku trzech wrogów za każdym razem każdy z nich otrzyma obrażenia trzykrotnie (oczywiście przy odpowiednim poziomie kamienia umiejętności oraz jeśli któryś z wrogów wcześniej nie zginie). Dzięki tej mechanice możemy szybko eliminować bossów oraz ekspresowo czyścić mapy.
 
[+] Dlaczego Obrażenia Krytyczne
Kiedyś dla zaklęć takich jak Arc praktycznie bez namysłu tworzyło się specjalizacje z Obrażeniami Krytycznymi. Wiele się zmieniło po wprowadzeniu kamienia wspierającego Controlled Destruction, który dał znaczny buff do zaklęć rozwijanych bez obrażeń krytycznych.

Choć przy niskim budżecie różnica w obrażeniach jest niewielka, obrażenia krytyczne skalują się tym lepiej im więcej inwestujesz w sprzęt. Kolejnym powodem aby rozwijać umiejętność w kierunku obrażeń krytycznych jest 100% szansy na efekt porażenia za każdym razem gdy zadasz obrażenia krytyczne z czego ta specjalizacja w dużym stopniu korzysta.

Sam Arc bardzo dobrze skaluje się z obrażeniami krytycznymi dzięki wysokim obrażeniom bazowym oraz średniemu czasowi rzucania zaklęcia. Najlepsze jest to że za każdym razem gdy wejdzie krytyk to liczy się on do wszystkich przeskoków a również do drugiego uderzenia które daje nam Spell Echo.

Pomimo tego iż bazowa szansa na obrażenia krytyczne dla tej umiejętności nie jest wysoka i wynosi 5% to ciągle możemy osiągnąć około 50-60% szansy lub jeszcze więcej jeśli używalibyśmy sztyletów. Na pierwszy rzut oka nie jest to zbyt dużo jednak zaklęcia nie wymagają celności tak jak ataki co znaczy że przedstawiona szansa jest twoją rzeczywistą szansą na uzyskanie trafienia krytycznego.
 
[+] Rozwój postaci
Ta sekcja jest skierowana do nowych graczy, jeśli już od jakiegoś czasu grasz w Path of Exile to jest szansa że wiesz wszystko co tu jest napisane i możesz pominąć tę część.
[+] Porady ogólne
- Czytaj wiki: Dzięki Path of Exile Wiki możesz poszerzyć swoją wiedzę w zasadzie o każdym aspekcie gry na (język angielski)
- Poznawaj recepty: Path of Exile ma bogaty system receptur, z których korzystanie może dać nam spore korzyści.
- Rozwijaj swoich Mistrzów: Elreon, Haku oraz Catarina mogą bardzo pomóc w ulepszaniu twojego ekwipunku. Zapoznaj się z możliwościami jakie dają Mistrzowie sprawdzaj też jakie afiksy mają wolne twoje przedmioty korzystając z http://exilemods.com/ lub http://poeaffix.net/
- Używaj Filtra Przedmiotów: Dynamiczne filtrowanie ułatwia orientację wśród przedmiotów których często wypada nam z potworów bardzo dużo, dzięki temu łatwiej nam jest znaleźć te wartościowe czy potrzebne. Moim ulubionym filtrem jest Antnee's Classy Item Filter.
- Używaj poe.trade i stwórz własny sklep: poe.trade ułatwi ci znalezienie przedmiotów które ulepszą twój ekwipunek. Stworzenie sklepu zaś, na przykład przy pomocy Acquisition, umożliwi ci sprzedanie tego co znajdziesz, dzięki czemu będziesz miał środki na ulepszenie własnego ekwipunku.
 
[+] Porady dotyczące początkowej fazy gry
Najprawdopodobniej najszybszym sposobem aby rozwinąć postać opartą na tej umiejętności jest rozpoczęcie gry z umiejętnościami Firestorm oraz Flame Totem.
Podążaj za wytycznymi w stosunku do drzewka rozwoju, nie przejmuj się ilością obrażeń krytycznych z ekwipunku w trakcie rozwijania postaci.

Będę informował kiedy można otrzymać potrzebne kamienie jako nagrody za wykonane zadania, ale miej na oku tę listę i zdobądź wszystkie kamienie wymienione w tym poradniku najwcześniej jak to tylko będzie możliwe, czy to od handlarza, czy jako nagrody za zadania i umieść w swoim ekwipunku aby rozwijały się wraz z twoją postacią. Jeśli planujesz farmić Atziri, polecam też zdobycie i rozwijanie kamienia umiejętności Storm Call możliwie jak najszybciej.

Zacznij od zdobycia Freezing Pulse (od handlarza w mieście), idź do Coast i uaktywnij teleport. Na razie omiń Tidal Island. Kiedy dotrzesz do Submerged Passage, uaktywnij teleport, przenieś się do miasta i weź Flame Totem. Następnie zabij Hailrake’a w Tidal Island, otrzymasz za to Quicksilver Flask. Na wyższych poziomach trudności to zadanie możesz sobie odpuścić. Po drodze do Merveil rozglądaj się za: 3L Berłem lub Różdżką (z trzema połączonymi gniazdami na kamienie), trzema Iron Ring'ami lub Ruby Ring'iem i za dwoma Sapphire Ring'ami.

Kiedy wejdziesz do Cavern of Wrath, idź do miasta aby otrzymać kamień Firestorm i stwórz sobie broń z afiksem +1 do poziomu umieszczonych kamieni umiejętności ognia (+1 to Level of Socketed Fire Gems).

Aby to zrobić sprzedaj handlarzowi magiczną (niebieską) broń 3L (Berło lub Różdżkę z trzema połączonymi gniazdami) razem z Ruby Ring'iem oraz Orb of Alteration. Jeśli twoja broń jest biała wtedy najpierw użyj na niej Orb of Transmutation (przy odrobinie szczęścia może od razu otrzymasz +1 to Level of Socketed Fire Gems).
Jeśli nie masz Ruby Ring'a, to sprzedaj u handlarza Iron Ring wraz z dowolnym czerwonym kamieniem umiejętności, który możesz kupić u tego samego sprzedawcy (na jednej z zakładek). Zrób to samo używając niebieskich kamieni, jeśli będziesz potrzebował Sapphire Ring'ów na Merveil. Spróbuj zmieniać kolory gniazd tak aby uzyskać dwa niebieskie oraz jedno czerwone, po czym włóż w nie Firestorm, Flame Totem i Added Lightning Damage (kolory gniazd zmieniamy przy pomocy Chromatic Orb).

Kiedy będziesz już w Drugim Akcie, zacznij się rozglądać za Topaz Ring'ami aby zwiększyć swoją odporność na błyskawice.
Aby zwiększyć swoją odporność na żywioły w razie potrzeby możesz też nosić Kite Shield (rodzaj tarczy z wbudowanymi odpornościami).
Po ukończeniu Weaver Quest, odbierz kamień Faster Casting, który możesz używać zamiast Added Lightning Damage w swojej broni.

W Trzecim Akcie zacznij pracować nad maksymalizacją swoich odporności. Jeśli potrzebujesz, poświęć trochę many na Purity of Elements. Nie wybierasz z drzewka pasywek specjalizacji MoM (Mind over Matter) w trakcie rozwijania postaci, więc nie będziesz potrzebował wiele niezarezerwowanej many a jedynie tylko tyle ile potrzebne do rzucania zaklęć. Przechodź grę dalej, tak jak zwykle, pamiętając o wykonaniu zadania A Fixture of Fate w Library aby odblokować kamienie z właściwością penetracji (m.in. Fire Penetration). Teraz możesz się przerzucić na dwie bronie z 3L, w jednej Firestorm + Faster Casting + Fire Penetration, a w drugiej Flame Totem + Faster Casting + Fire Penetration.

Idź przez Akt 4 aż do Malachai’a. Zanim wejdziesz do Black Core, możesz odebrać w mieście kamień Spell Echo, i zamienić go z Faster Casting w broni w której używasz Firestorm. Jeśli masz w ekwipunku coś z czterema połączonymi gniazdami, możesz tam przełożyć Firestorm + Spell Echo + Fire Penetration + Controlled Destruction a broń zmienić na taką z obrażeniami od zaklęć (Spell Damage) oraz szybkością rzucania zaklęć (Cast Speed).

Wszystko powinno iść gładko od poziomu trudności Cruel, aż do rozpoczęcia przygody z mapami, zwracaj jedynie uwagę aby twoje odporności były na maksymalnym poziomie. Kiedy twój kamień Arc osiągnie 16 poziom, możesz zacząć używać dedykowanego zestawu kamieni i zacząć zbierać ekwipunek zgodnie z wytycznymi podanymi w dalszej części tego poradnika.
 
[+] Drzewo Umiejętności Pasywnych
W trakcie rozwoju postaci
20 pkt.
40 pkt.
60 pkt.
80 pkt.
100 pkt.

W pełni ukończone (różne wariacje)
123 pkt. z gniazdami na klejnoty (zalecane)
123 pkt. bez gniazd na klejnoty
123 pkt. pod broń Void Battery
123 pkt. pod grę z bronią i tarczą (lepsze na HC)
123pkt. pod grę z dwoma klątwami (polecana we wcześniejszej wersji gry)
 
[+] Bandyci
Normal - Oak
Cruel - Zabij wszystkich
Merciles - Alira
 
[+] Kamienie umiejętności
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Arc + Spell Echo + Faster Casting + Cold Penetration + Power Charge On Critical + Empower
To połączenie oferuje najlepszy balans między ilością krytyków na sekundę a zadawanymi obrażeniami. Spell Echo oraz Faster Casting znacznie zwiększają szybkość rzucania zaklęć podczas gdy PCoC (Power Charge On Critical) zapewnia nam maksymalną ilość ładunków mocy (Power Charge) w każdej sytuacji. Cold Penetration nie wpływa na zwiększenie wyświetlanych w statystykach obrażeń jednak znacznie wpływa na efektywność zadawanych przez nas obrażeń. Dopóki nie używasz Call of the Brotherhood powinieneś zamiast tego kamienia (Cold Penetration) używać Lightning Penetration. Używaj Added Lightning Damage w miejsce Empower do czasu aż będziesz miał Empower na 3 poziomie. Na 24 poziomie Arc (20 poziom z samego Arc + 4 poziomy z Empower poziom 4 lub 21 poziom z "corrupted" Arc + 3 poziomy z Empower poziom 3)
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Vaal Storm Call + Cold Penetration + Spell Echo + Increased Duration
To jest nasz zestaw na trudniejsze rzadkie potwory oraz bossy. Niestety przy długich walkach z bossami jesteśmy ograniczeni tylko do jednego użycia tej umiejętności jednak jeśli użyjemy jej w odpowiednim miejscu to wróg otrzyma ogromne obrażenia. Podobnie jak w przypadku Arc tutaj również dopóki nie używasz Call of the Brotherhood zamiast Cold Penetration włóż Lightning Penetration
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Cast When Damage Taken [10] + Enefeble [13] + Summon Chaos Golem [12] + Immortal Call [12]
Ważne jest aby utrzymywać te kamienie umiejętności na podanych poziomach, w innym wypadku CWDT nie będzie ich wyzwalało. Razem z trzema ładunkami wytrzymałości (Endurance Charges) możemy dzięki Immortal Call uzyskać niewrażliwość na obrażenia fizyczne na czas 2 sekund. Enefeble znacznie redukuje obrażenia jakie otrzymujemy. Możesz używać dowolnego z trzech dostępnych Golemów, one wszystkie wzmacniają naszą postać w jakiś sposób. Osobiście preferuję Golema chaosu (Chaos Golem) dla większej wytrzymałości na obrażenia fizyczne.
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Arctic Armour + Clarity + Enlighten + Flame Dash
Nad Clarity nie ma się co zastanawiać, daje ona nam regenerację many tak potrzebną do rzucania zaklęć oraz uzupełnienia tego co stracimy przez MoM (Mind over Matter). Arctic Armour stanowi podstawę naszej obrony przed obrażeniami fizycznymi a zmniejszenie obrażeń od ognia to też miły bonus. Enlighten zapewnia nam nieco większy bufor dla MoM. Flame Dash to mój osobisty wybór jeśli chodzi o umiejętność ułatwiającą i przyspieszającą poruszanie się. Jest szybki, elastyczny i nie wymaga żadnych innych kamieni. Możesz również zrezygnować z Flame Dash oraz Enlighten i używać Lightning Wrap + Less Duration lub Whirling Blades + Faster Attacks jeśli byś używał sztyletów.
ObrazekObrazekObrazek
Herald Of Ice + Curse On Hit + Warlord's Mark
Nasza ostatnia aura, Herald of Ice nie dodaje zbyt dużo obrażeń jednak razem z Curse on Hit i Warlord's Mark daje nam duży bonus. Po zabiciu zamrożonego wroga, będzie rozprzestrzeniać naszą klątwę na wszystkich pobliskich wrogów jeszcze za nim dosięgnie ich Arc dzięki czemu zyskamy wysysanie życia oraz many a także ładunki wytrzymałości (Endurance Charges). Pamiętaj jednak iż to wszystko działa tylko jeśli używasz pierścienia Call of the Brotherhood lub hełm Three Dragons. Dopóki nie używasz żadnego z nich zamiast Herald of Ice powinieneś używać Herald of Thunder, który będzie działał podobnie jednak nie będzie tak efektywny.
ObrazekObrazekObrazek
Blood Rage + Vaal Haste + Increased Duration
Nie przejmuj się tym zestawem dopóki nie zaczniesz robić map, wcześniej jest on nie potrzebny. Blood Rage daje nam ładunki szału (Frenzy Charges) a w zamian zabiera 1% regeneracji życia na sekundę, którą uzupełniamy pasywkami z drzewka. Vaal Haste jest dobrym dopalaczem, który pozwala nam rozprawić się z trudniejszym przeciwnikiem lub po prostu chwilowo przyspieszyć rozgrywkę.
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Storm Call + Enduring Cry + Mana Leech + Life Leech
Te kamienie przydatne są w szczególnych sytuacjach. Storm Call bardzo pomaga z Atziri, Enduring Cry jest aby pomóc nam utrzymać ładunki wytrzymałości (Enduring Charges) w dłuższych walkach z bossami zadającymi obrażenia fizyczne oraz na mapach na których potwory mają niewrażliwość na klątwy (Curse Immune). Te kamienie nie muszą być połączone, łączymy je tylko okazjonalnie z innymi kamieniami (szczegóły znajdziesz w tym poradniku)
[+] Znaczenie Quality w kamieniach
Bonus "Quality" poniższych kamieni ma dla nas największe znaczenie, rozważ ich zakup z bonusem 15% Quality lub więcej od innych graczy: Power Charge on Crit, Faster Casting, Enfeeble, Warlord's Mark, Flame Dash lub Lightning Wrap czy Whirling Blades zależnie od tego których będziesz używał.

Spell Echo, Cold Penetration, Herald of Ice, Arctic Armour, Increased Duration, Golem którego wybierzesz oraz używane okazjonalnie Life Leech, Mana Leech i Enduring Cry, nie dają aż tak dużego bonusu z "Quality" więc po prostu rozwijaj je do 20 poziomu a następnie korzystając z recepty zamień je u handlarza na takie z 20% Quality.

Arc, Curse on Hit, Clarity, Immortall Call, Blood Rage, Cast when Damage Taken, Empower, Enlighten oraz używany okazjonalnie Storm Call nie są nam potrzebne z Quality.
 
[+] Ekwipunek
Ta specjalizacja jest bardzo zależna od ekwipunku. Jednak moim celem jest aby już z bardzo tanim sprzętem dobrze się grało. Grając z tym poradnikiem możesz wyposażyć postać która będzie bez problemu czyścić mapy już za 1 (jednego) exalted, jednak im więcej zainwestujesz tym łatwiej i szybciej będziesz sobie radził na mapach.
Nie zbieramy pancerza (armour), uników (evasion) ani nawet tarczy energii (energy shield), więc dobierając ekwipunek nie musimy zwracać uwagi na te statystyki. Nie polecam wybierania ekwipunku wymagającego głównie inteligencji, gdyż utrudni to uzyskanie odpowiednich kolorów gniazd. Podstawowymi statystykami jakich będziemy potrzebować w ekwipunku to życie oraz mana. Manę możemy dodać do ekwipunku z pomocą Mistrzów co znacznie obniży koszty naszego ekwipunku.

Poniżej znajdziesz szczegóły dla każdej części ekwipunku jakich statystyk poszukiwać oraz na jakie unikaty warto zwrócić uwagę:
[+] Wybór prawidłowego typu broni
Ta specjalizacja opiera się na dwóch broniach co oznacza że nie używamy tarczy. Możemy tu wykorzystać różdżki, berła lub sztylety. Należy pamiętać że różdżki są broniami dystansowymi i nie można ich łączyć z berłami i sztyletami, natomiast możemy używać berła razem ze sztyletem.

Różdżki i berła mogą posiadać afiks szybkość rzucania zaklęć (Cast Speed) który jest dla nas ważny. Sztylety nie posiadają tego afiksu ale w zamian mogą mieć wbudowane nawet 80% szansy na obrażenia krytyczne (Critical Strike Chance) dodatkowo ze sztyletem można używać umiejętności Whirling Blades, która jest jedną z najlepszych umiejętności do przemieszczania się. Różdżki pozwalają na posiadanie większej wartości obrażeń krytycznych (Critical Strike Multiplier) które można dodać u Tory, co nie jest możliwe w pozostałych typach broni.

Wybór należy do ciebie, pamiętaj nie ma tu jednak złego wyboru :)
 
[+] Broń
Dwie najważniejsze statystyki w broni to: przynajmniej 10% do szybkości rzucania zaklęć (Cast Speed) oraz 80% lub więcej do szansy na zadanie obrażeń krytycznych zaklęciem (Crit Strike Chance for Spells) przy większym budżecie możemy szukać dodatkowo 50% lub więcej obrażeń od zaklęć (Spell Damage) i 20% i więcej do wartości obrażeń krytycznych (Critical Strike Multiplier). Inne dobre afiksy to dodatkowe obrażenia od zimna/błyskawic dodane do zaklęć (Adds XX Cold/Lightning Damage To Spells), Mana (+X to maximum Mana) oraz regeneracja many (% Mana Regeneration Rate).
Jeśli broń posiada wolny prefiks to możemy dodać u Catariny (musi mieć 6 poziom) odzyskiwanie życia z obrażeń od zimna (Cold Damage Leeched as Life), nie jest to wymagane ale przydatne.

Można również użyć dwóch różdżek Void Battery które oferują duże obrażenia oraz dużo many i obecnie dostępne są w rozsądnej cenie
 
[+] Zbroja
Szukamy czegoś z minimum 80 dodane do życia (+X to maximum Life) oraz jak najwięcej odporności (x% To Cold/Fire/Lighting Resistances), dobrze jest również mieć manę (+x To Maximum Mana) w zbroi, dobrą bazą była by Carnal Armour ponieważ ma wbudowane od 20 do 25 Many.

Jest dużo unikatowych zbroi do wyboru. Najlepsza lecz droga była by Lightning Coil mocno zwiększa naszą odporność na obrażenia fizyczne co jest bardzo odczuwalne na mapach poziomu 10 i wyższym ale uzyskanie odpowiednich kolorów slotów może być trudne, najlepiej robić to u Vorici'ego używając opcji 2x niebieski slot, problemem może być też zniwelowanie kary do odporności na błyskawice (Lightning).
Najbardziej optymalnym wyborem była by Kingsguard oferuje ona sporo życia i many za rozsądną cenę ale nie posiada żadnych odporności.
Innymi użytecznymi zbrojami będą Atziri's Splendour - wersja z życiem, Cloak of Flame, Cloak of Defiance a na mapy o niskim poziomie trudności dobra będzie nawet Tabula Rasa.
 
[+] Hełm
Tak samo jak zbroja, minimum 80 dodane do życia (+X to maximum Life), odporności (x% To Cold/Fire/Lighting Resistances) oraz opcjonalnie mana (+x To Maximum Mana).

Jeśli nie stać cię na pierścień Call of the Brotherhood to aby dobrze działał zestaw umiejętności Herald of Ice + Curse on Hit + Warlord's Mark możesz nosić hełm Three Dragons aby zestaw umiejętności, minusem tego rozwiązania jest to że nie będziemy mogli porażać potworów.
 
[+] Rękawice
Do wyboru mamy Facebreakers lub Maligaro's Virtuosity obie pary nie różnią się znacząco obrażeniami ale Maligaro's Virtuosity oferują 2,5% więcej szansy na krytyka i nieco mniej wartości obrażeń krytycznych. Z drugiej strony Facebreakers są sporo tańsze i łatwiej można zrobić w nich +2 to Level of Vaal Gems in this item przy pomocy Vaal Orb co znacznie wzmocni nasz Vaal Storm Call.
 
[+] Buty
Bardzo zalecane są buty posiadające 30% do szybkości poruszania się (x% increased Movement Speed). Mobilność jest bardzo istotna dla grających umiejętnościami zasięgowymi inne afiksy to z reguły przynajmniej 80 dodane do życia (+X to maximum Life), odporności (x% To Cold/Fire/Lighting Resistances) oraz mana(+x To Maximum Mana).
 
[+] Pasek
Pasek to prosta sprawa bierzemy Leather Belt z minimum 80 dodane do życia (+X to maximum Life) i odporności (x% To Cold/Fire/Lighting Resistances) jeśli będzie posiadał wolny prefiks to można dodać u Tory szybkość poruszania się (x% increased Movement Speed).
 
[+] Pierścienie
Pierwszy pierścień jaki powinieneś mieć to unikatowy Call of the Brotherhood pozwoli on na zamrażanie przeciwników co jest bardzo przydatne na wysokopoziomowych mapach. To również pozwoli nam na używanie zestawu umiejętności Herald of Ice + Curse on Hit + Warlord's Mark zwiększających naszą przeżywalność. Co czyni ten pierścień wartym inwestycji.
Drugi pierścień powinien posiadać minimum 60 dodane do życia (+X to maximum Life), 40% do regeneracji many (x% increased Mana Regeneration Rate) oraz odporności (x% To Cold/Fire/Lighting Resistances), dodatkowa mana (+x To Maximum Mana) jest również dobra. Najlepiej jeśli bazą dla tego ringu będzie Diamond ring.
 
[+] Amulet
Amulet powinien posiadać 60 lub więcej dodane do życia (+X to maximum Life), przynajmniej 40% regeneracji many (x% increased Mana Regeneration Rate) oraz minimum 30% zwiększoną wartość obrażeń krytycznych (x% increased Critical Strike Multiplier). Jego baza powinna być oparta na zręczności lub kombinacji zręczności z innym atrybutem. W przypadku wolnego sufiksu można dodać szansę na krytyka (x% Critical Strike Chance) u Elreona. Super jak Amulet miałby jeszcze zwiększone obrażenia od zaklęć (x% Spell Damage) ale to będzie bardzo drogie.
 
[+] klejnoty
Wszystkie twoje klejnoty (Jewel) powinny posiadać zwiększenie ilości życia (%x increased maximum Life), przydatne afiksy to zwiększenie szansy na obrażenia krytyczne(Critical Strike Chance), zwiększenie wartości obrażeń krytycznych (Critical Strike Multiplier), zwiększenie obrażeń zaklęć (x% increased Spell Damage), zwiększenie szybkości rzucania zaklęć (x% increased Cast Speed), zwiększenie regeneracji many (x% increased Mana Regeneration Rate) oraz zwiększenie ilości many (+x To Maximum Mana).
 
[+] Flaszki
Istotnym elementem tej specjalizacji jest posiadanie odpowiednich flaszek, zalecane są flaszki o następującej bazie: Divine Life Flask, Hallowed Hybrid Flask, Granite Flask, Topaz Flask oraz Quicksilver Flask. Jako prefiks flaszki z życiem powinny posiadać natychmiastową regenerację (Seething) a pozostałe zwiększoną pojemność (Surgeons) lub ładowanie flaszki przy zadaniu obrażeń krytycznych (Ample). Granite Flask jako sufiks powinno posiadać dodatkowy pancerz (of Iron Skin), natomiast jako sufiks w Quicksilver Flask zalecane jest zwiększenie szybkości poruszania się (of Adrenaline). Pozostałe flaszki powinny posiadać sufiksy usuwające: krwawienie (of Staunching), zamrożenie (of Heat) oraz klątwy (of Warding) w dowolnej kombinacji.

Dobrą flaszką była by również unikatowa Taste of Hate w zamian za Granite Flask. Bardzo przydatna była by nowa flaszka Vessel of Vinktar a dla przeciwdziałania negatywnym skutkom jej użycia można użyć innej flaszki z sufiksem usuwającym porażenie (of Grounding)
 
[+] Mapy
Przeżywalność postaci przy tej specjalizacji jest w dużym stopniu uzależniona od prawidłowego poruszania się, unikania obrażeń oraz właściwego używania flaszek.
Twoim największym zagrożeniem są obrażenia fizyczne oraz odbicie obrażeń od żywiołów. Z obrażeniami fizycznymi poradzisz sobie używając swojej flaszki granitowej oraz pozostając w ciągłym ruchu. Radzenie sobie z odbiciem obrażeń od żywiołów jest nieco trudniejsze. Jeśli widzisz rzadkiego potwora z aurą odbicia obrażeń od żywiołów postaraj się go wciągnąć w grupę innych potworów użyj flaszki z odpornością na błyskawice (Topaz Flask) i wtedy go zabij. Wymaga to dobrej koordynacji używania flaszek ale jak już to opanujesz to potwory z odbiciem nie będą dla ciebie problemem. Aby uniknąć trafienia potworów z odbiciem które znajdują się poza zasięgiem naszej widoczności staraj się używać Arc tylko jak twoja postać znajduje się nie dalej jak w połowie drogi do krawędzi ekranu w kierunku której się poruszasz. W ten sposób Arc tak łatwo nie wyjdzie poza zasięg twojej widoczności.
[+] Podpowiedzi dla ligi Talisman dotyczące bossów oraz potworów z odbiciem
Zawsze mniej przy sobie Deadhand Talisman i rzucając go na ziemię pozwól wejść bossowi w jego posiadanie. Spowoduje to iż będzie on wokół siebie przywoływał małe wybuchające robaki, dzięki temu Arc będzie miał możliwość przeskoków między wrogami co znacznie zwiększy zadawane obrażenia a dodatkowo dzięki klątwie Warlord's Mark która również dosięgnie robaki będziesz miał przez całą walkę ładunki wytrzymałości a także możliwość wysysania życia oraz many. Obrażenia zadawane przez wybuchające robaki zostały ostatnio nieco zwiększone, jeśli jednak będziesz trzymał bossa na dystans to nie powinny one stanowić zagrożenia.
Aby dowiedzieć się czegoś na temat poziomu trudności map oraz ich bossów sprawdź informacje zawarte pod tym linkiem Będę pracował nad rozszerzeniem tej listy o opis strategii przeciwko niektórym bossom oraz których bossów powinieneś unikać grając tą specjalizacją.
 
[+] Modyfikatory Map
- max Resistances: - obniżenie maksymalnych odporności - Szczególnie uważaj na potwory z odbiciem obrażeń od żywiołów
Elemental Weakness: - obniżenie odporności na żywioły - Nie musisz się przejmować jeśli odporności na żywioły masz z odpowiednim zapasem (29 dla map poniżej T12 i 34 dla map T12 i wyższego poziomu) w przeciwnym wypadku trzeba uważać tak jak przy - max Resistances
40%/60% reduced Regeneration: - obniżona regeneracja many oraz życia - Wymaga częstszego użycia Hybrid Flask oraz ewentualnego wyłączenia Blood Rage.
No regeneration: - brak regeneracji many oraz życia - Nie używaj Clarity oraz Blood Rage a Cold Penetration wymień na Mana Leech.
Blood Magic: - nie posiadasz Many, zamiast Many zużywasz życie - Wyłącz wszystkie aury a Empower wymień na Life Leech. Choć ten sposób działa to mimo wszystko polecam zmieniać takie mapy.
Curese Immunity: - potwory są niewrażliwe na klątwy - Używaj Enduring Cry zamiast Warlord's Mark do generowania ładunków wytrzymałości oraz wymień Empower na Life Leech jeśli zajdzie taka potrzeba.
Monsters are immune to Elemental Status Ailments: (potwory mają niewrażliwość na efekty takie jak porażenie, zamrożenie, podpalenie itp.): Nie możesz zamrażać ani porażać nie nakładasz też klątwy Warlord's Mark. Graj ostrożnie, możesz wymienić Empower na Life Leech
 
[+] Atziri
Lokacja The Apex of Sacrifice jest dosyć prosta pod warunkiem że dobrze się przygotujemy. Najważniejsze jest posiadanie kamienia umiejętności Storm Call na poziomie 20 oraz Sapphire Flask, Ruby Flask oraz dodatkową flaszkę Granite Flask of Staunching czyli Granite z sufiksem usuwającym krwawienie.

Zaczynamy używając flaszek Sapphire i Topaz zamiast flaszek Granite i Quicksilver których normalnie używamy. Z takim zestawem dochodzimy do pierwszych bossów czyli podwójnego Vaal'a. Jako pierwszego zacznij bić tego z prawej jak się schowa to bij tego drugiego on wtedy powinien być na powierzchni. Musisz starać się aby oba bossy miały mało życia, należy ich zabić prawie w tym samym czasie w przeciwnym wypadku ten który zostanie staje się znacznie szybszy.

Po pokonaniu pierwszych bossów zmieniamy flaszki na dwie Granite i idziemy do komnaty z kolejną trójką bossów. Po wejściu do komnaty podejdź do filaru z prawej strony i zaatakuj bossa A'alai który stoi na środku następnie biegaj w koło i atakuj tak żeby zginął na środku. Teraz koncentrujemy się na drugim bossie Y'ara'az staramy się oddzielić go od Q'ura i biegamy w koło aż Y'ara'az nie zginie teraz bierzemy się za Q'ura którego powinniśmy dać radę zabić stojąc w miejscu i używając flaszki Granite usuwającej krwawienie jeśli nie to biegamy w koło i atakujemy aż nie zginie.

Po tej walce obie flaszki Granite wymieniamy na Ruby i Topaz i idziemy do Atziri, przed wejściem do komnaty z bossem zmieniamy umiejętności Arc na Storm Call. Odkryłem że dużo łatwiej jest pokonać bossa używając umiejętności Storm Call i nie zabijesz się odbiciem Kiedy Atziri się sklonuje. W tej fazie walka jest prosta, atakami włócznią nie musimy się przejmować ale należy unikać innych obrażeń i skupić się na atakowaniu tylko jednego klona ale nie tego który trzyma lusterko należy unikać Flameblasta Atziri i atakować między kolejnymi atakami tą umiejętnością przez wroga.

Jeśli ten opis nie wiele ci mówi polecam obejrzenie filmu który pokazuje całą drogę do zabicia Atziri (link na początku tego postu).
 
[+] Moje Postacie
[+] Liga Talisman
Widok zakładki Offence
Widok zakładki Defence

Obrazek
[+] Liga Standard
Widok zakładki Offence
Widok zakładki Defence

Obrazek
DarStar

Administrator
Posty: 6
Rejestracja: 2 maja 2015, o 22:15

Re: Arc - Super szybkie mapy, również dla początkujących

Postautor: DarStar » 5 sty 2016, o 19:35

Widać że się przyłożyłeś, oby tak dalej !!!
Tomek1990
Posty: 644
Rejestracja: 28 sty 2013, o 08:31

Re: Arc - Super szybkie mapy, również dla początkujących

Postautor: Tomek1990 » 6 sty 2016, o 07:00

Bardzo fajny poradnik jak padnę obecnym buildem może aż sam spróbuje bo nigdy jeszcze arcem nie grałem :D
Fafrocel
Posty: 9
Rejestracja: 23 gru 2014, o 07:25

Re: Arc - Super szybkie mapy, również dla początkujących

Postautor: Fafrocel » 6 sty 2016, o 12:26

Dzięki za opis postaci. Nie gram arc'em jako głównym atakiem ale podsunąłeś mi kilka nowych pomysłów :)
mortas
Posty: 35
Rejestracja: 15 lis 2013, o 22:19

Re: Arc - Super szybkie mapy, również dla początkujących

Postautor: mortas » 13 sty 2016, o 17:39

Witam wszystkich, muszę stwierdzić że świetnie to przygotowałeś.
Idealnie wszystko opisane co prawda zrobiłem sobie troszkę przerwy od poe jak mój build Sciona przestał istnieć po ostatnim patchu ale z racji tego że gdzieś tam jakąś wiedźmę mam i kilka exaltów na wydanie postanowiłem przetestować w/w build :mrgreen: i póki co zabawa nim jest wyśmienita.

Dobrze wiedzieć że są osoby które lubią robić coś dla innych ;)
Bardzo wam za to dziękuję.
Skollnir
Posty: 1
Rejestracja: 9 mar 2016, o 01:58

Re: Arc - Super szybkie mapy, również dla początkujących

Postautor: Skollnir » 9 mar 2016, o 02:10

Witam, niedawno zacząłem grę w PoE i właśnie ten build wybrałem, jestem z niego bardzo zadowolony, nie mam problemów z mobkami ani z bossami, polecam wszystkim ten build, a zwłaszcza świeżym.

P.S Linki do drzewa umiejętności nie działają.
XnIcRaM

Administrator
Posty: 2240
Rejestracja: 4 lut 2013, o 09:57

Re: Arc - Super szybkie mapy, również dla początkujących

Postautor: XnIcRaM » 9 mar 2016, o 05:58

Pracuję nad większą aktualizacją tego poradnika, najpóźniej w weekend będzie zaktualizowany, obecnie można korzystając z linku na początku poradnika znaleźć aktualne linki w oryginalnym poście na oficjalnym forum.
Awatar użytkownika
d0mi3l
Posty: 17
Rejestracja: 24 sty 2013, o 19:48

Re: Arc - Super szybkie mapy, również dla początkujących

Postautor: d0mi3l » 12 mar 2016, o 10:31

Czekam z niecierpliwością na aktualizację. :geek:
Pozdrawiam.
ExileNev
Posty: 1
Rejestracja: 7 wrz 2016, o 09:15

Re: Arc - Super szybkie mapy, również dla początkujących

Postautor: ExileNev » 7 wrz 2016, o 09:17

Witam. Czy posiada ktoś link do drzewka pasywek ? Gdyż linki autora nie działają.
XnIcRaM

Administrator
Posty: 2240
Rejestracja: 4 lut 2013, o 09:57

Re: Arc - Super szybkie mapy, również dla początkujących

Postautor: XnIcRaM » 7 wrz 2016, o 21:40

Aktualne linki do drzewka pasywek znajdziesz tutaj https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/1147951

Wróć do „Witch”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość