Zapraszamy na nasz serwer Discord!

Mountain View Zapraszamy wszystkich na nowo otworzony serwer Discord: Link

Discord służy do komunikacji głosowej lub za pomocą chatu. Z serwera można korzystać przy pomocy przeglądarki lub po ściągnięciu klienta Download

Jeśli chcecie z nami porozmawiać, o coś zapytac, lub szukacie miejsca do wspólnej komunikacji z osobami z gry piszcie do nas. W miarę potrzeb będziemy zakładać kolejne kanały. Zapraszamy!

Autor: Heniekhardkor Data: 14.08.2017

Prośba o porade

dj219
Posty: 4
Rejestracja: 28 wrz 2015, o 00:55

Prośba o porade

Postautor: dj219 » 28 wrz 2015, o 01:58

Witam!

Przygotowałem sobie build na zbliżający się 1 month flashback event tyle, że nie wiem czy nie wyjdzie z tego kiszka, więc zwracam się z prośbą o poradę tutejszych znawców. Build opiera się na blood magic, wysokim life leech, mocnej tarczy es+armour i elemental hit jako skill główny, a cały pancerz es+armour.
Zresztą tutaj drzewko Zestaw gemów:
6l elemental hit-multistrike-melee physical damage-weapon elemental damage-faster attacks-life leech
3s herald of ash-herald of ice-herald of thunder
4l cast when damage taken(lvl3)-blood rage(lvl8)-warlord mark(lvl7)-increased area of effect
4l reconing-life leech-life gain on hit-melee physical damage
3l shield charge-endurance charge on melee stun-stun

I teraz pytania:
1. Jak działają perki zwiekszające elemental damage z bronią?(przypominam PERKI nie WED) Szukałem odpowiedzi na innych stronach, ale często były sprzeczne i jedni mówili, że jest zwiększany damage z broni i tylko z broni, inni mówili o broni i attack skill gemie, a jeszcze inni, że każdy który jest dodawany do ataku i mam trochę mętlik, a nie mam możliwości tego przetestować.
2. HoI i HoT mają trzy rodzaje dmg. Dwa mniejsze są oczywiste, ale co z głownym jak on działa? Czy on jest dodawany jako oddzielny dmg czy jednak chodzi o specjalny atak heraldów?(błyskawica po zabiciu i wybuch zimnem przy zrobieniu sushi z przeciwnika) I czy ktoś wie jak działają poszczególne supporty do nich? Chodzi mi o penetracje zwiekszenie dropu/rzadkości itemów i leeche. To że niektóre zwiekszają zużycie many wiem, ale pytanie bardziej wiąże sie z powyższym. SUMUJE SIĘ CZY ODDZIELNE:P(gra niektórych rzeczy nie pokazuje, a inne są zablokowane(CoH) stąd pytanie:)
3. Nie widziałem jak dotąd buildu z elemental hitem to aż taka kupa czy ludzie po prostu wolą skille AoE?
4. Czy ktoś dopatrzył się jakiejś głupoty w moim drzewku?
5. CO zmienić rzecz jasna :)


Przepraszam za ewentualne błędy w poście.
Awatar użytkownika
Gromtall

Sponsor
Posty: 869
Rejestracja: 16 mar 2013, o 08:22
Lokalizacja: Katowice

Re: Prośba o porade

Postautor: Gromtall » 28 wrz 2015, o 09:15

NO I TO JEST TEMAT O POMOC A NIE TO CO W RESZCIE TEMATÓW!!!!

Z chęcią ci odpowiem na wszystko, ale jak dojade do pracy :D

/Ja pierdole pisalem posta poł godziny i przez pomyłke zamknąłem sobie karte................
thinking bout u (◡‿◡✿)
dj219
Posty: 4
Rejestracja: 28 wrz 2015, o 00:55

Re: Prośba o porade

Postautor: dj219 » 28 wrz 2015, o 14:50

Dlatego ja zawsze sobie kopiuje co jakiś czas:p
Trudno, może ktoś inny będzie skłonny pomóc.
Jednak będę wdzięczny jeśli choć w skrócie odpowiesz na pytania.
Awatar użytkownika
Gromtall

Sponsor
Posty: 869
Rejestracja: 16 mar 2013, o 08:22
Lokalizacja: Katowice

Re: Prośba o porade

Postautor: Gromtall » 28 wrz 2015, o 14:57

Pisze to wszystko OD POCZĄTKU bo jestem idiotą XD

Dobra... Jak ktoś to będzie czytał później i popełnie jakiś błąd to mnie poprawcie chłopaki :D
Ogólnie mam nadzieje, że zaspokoje twoją ciekawość, ale jak coś to pytaj dalej :D

Zaczynamy... jeszcze raz...

Najpierw sprawa linków:
6l elemental hit-multistrike-melee physical damage-weapon elemental damage-faster attacks-life leech
Nie ma melee splasha, bez melee splasha będziesz atakował tylko jednego moba. Nie wyobrażam sobie atakowanie pojedyńczo każdego moba na mapie gdzie jest ich pare setek. Dalej, melee physical dmg nie działa na ele hit bo zadaje elemental dmg, a nie physical. Tak samo w drzewku, ale to później.

3s herald of ash-herald of ice-herald of thunder wziąłeś blood magic w drzewku -> nie masz many -> aury rezerwują życie zamiast many ktorej nie masz. JEszcze dodam, że HoA dodaje 15% fire dmg do ataku który jest liczony od phys dmgu, którego ty zadajesz BARDZO mało, więc jedynie overkill dmg coś ci dodaje. Więcej dodawać nie musze

4l reconing-life leech-life gain on hit-melee physical damage reco nie będzie ci się na tyle często odpalalo, żebyś w jakikowleik odczuwal, że go masz. Melee phys dmg -> tak jak wyżej.

3l shield charge-endurance charge on melee stun-stun Nie wiem do końca do czego bys chciał tego uzywać, do poruszania się raczej nie, do stunowania tym bardziej. Żeby zestunować moba trzeba zadać jeden mocny hit, ale buildy na ele hit i ogólnie ele buildy polegaja na zadawaniu SZYBKO, MAŁYCH hitów. Jak nie znasz zasady dzialania stuna i nie rozumeisz za bardzo z wiki to moge ci podlinkowac moją wypowiedź na temat tego jak działa.

+Dodam, że nie masz nigdzie nic z Fortify, a melee buildy powinny mieć gdzieś.

Co do samego ele hita:
Ele hit to taki "zwyczjany" auto attack, z tym że:
-Przy każdym hicie losowany jest JEDEN elemental dmg z tych wypisanych na gemie, powatarzam JEDEN, a nie WSZYSTKIE.
-10 szansy na freeza shocka i burna jest bardzo przeciętne, pomaga TROCHE przy non-crit buildach żeby odpalać herldy (chciaż 10% to bardzo mało)
-1% ele dmg per 1%q - też bardzo średni bonus z quality, mogliby dać z 3%, albo 0.5% MORE
-Jest to zwykły one target skill, więc bez melee splasha albo gmp/lmp (w przypadku łuków i wand) nie pograsz nim jako GŁówny skill

Przejde do pytań:
1.
+Elemental dmg with weapons działa na:
- flatki w samej broni
- wszystkie aury/zamiane obrażeń/dodanie obrażeń związanych z ATAKAMI(nie spellami)
- czyli wszystkie aury typu hatred, anger itp itd.
- i tak samo na skille które zmieniają phys dmg na jakiś elemental (ale tylko zwiększa ten ele dmg) (czyli np burning arrow, glacial hammer, infernal blow, ELEMENTAL HIT TEŻ)
Spoiler:
+ elemental damage działa globalnie czyli na:
- wszystko podane wyżej
- spelle

2. Juz tłumacze, tak jak powiedziałeś, ty pierwsze 2 linijki dodają dmg odpowiednio do spelli i ataków, natomiast ten 3 dmg jest dmg który zadaje on-kill efekt każdego heralda:

HoI - Zadaje dodatkowy aoe dmg od kazdego zabitego potwora z efektem shatter. Zapytasz co to jest shatter. Już odpowiadam, shatter następuje wtedy gdzy zabijamy ZAMROZONEGO potwora (i tu właśnie nie jestem pewien czy tylko wtedy)
HoT - Zadaje dodatkowy random one target dmg(przez bazowe 6s) w postaci "blyskawic" gdy zabijamy ZSZOKOWANEGO potwora. Warto dodać, że ludzie łączą go często z gemem curse on hit + curse, żeby mieć auto cursa bez potrzeby rzucania manualnie.

Co do support gemów:
add light/cold/chaos dmg dziala na TRZECI dmg HoI i HoT (czyli ten on-kill efekt)
light/cold pen też (chyba) dzialają (nie jestem pewien na 100%
item rarity też dziala pewnie, ale dziala oczywiscie tylko wtedy gdy zabijemy tym skillem, tzn zadamy ostatni smiertelny cios.
co do leecha nie jestem pewien też

Ogólnie gemy zwiazane z dmg i penetracja itp działają tylko na on-kill efekty heraldow bo wszystko inne aplikuje się wprost do postaci, a te efekty są "oddzielne"

A na temat SUMUJE SIĘ CZY ODDZIELNE - to nie wiem o co ci chodzi szczerze powiedziawszy, chodzi ci o koszty aur po dodaniu supportów czy o co?

3. Nie o to chodzi, że ludzie wola skille AoE, tylko TRZEBA miec skill AoE, inaczej się nie da grać. Tak jak pisałem wyżej, masz zamiar klepać każdego moba pojedyńczo? Nawet najłatwiejsze mapy będziesz robil strasznie długo. Nawet można pwoiedzieć, że jest to niewykonalne. Co do ele hitu - melee splash dostało nerfa na aoe, sam dmg i mechanika ele hita jest strasznie bardzo przeciętna, mysle, że ele hit na wandach by dawal rade(crit) i na łukach w sumie też. Ale to też sprawa jest taka że ma tylko ten dodtkowy dmg, a np power siphon ma culling strike i daje power charge co kill, kinectic blask ma wbudowane Op-aoe, split arrow nie musi używać gmp/lmp.. light arrow ma wbudowany chain itp itd...

4. Tak, ja i każdy kto je widział :D

5. Dobra.. wymienić raczej drzewko całe.

- Blood magic w tree - nie masz aur (ewentualnie jeden herald na zyciu)
- Melee physical dmg - nic nie daje do ele hita (więc zaczynanie od duelisty też jest błędem) Więc wszystkie nodki mające cos z physical - nie działają
- ŻYCIE!!!! MASZ TYLKO 89% ZYCIA Z NODKAMI ZA BLOOD MAGIC! Jest to OKROPNIE mało, na sc ogólnie powinno sie mieć coś około 150% a na hc około 200% (z blood magic to jeszcze więcej)
- Pisaleś coś o mocnej tarczy es... nie masz nic pod es + grasz buildem który wymaga w większości zielonych i czerownych slotów - nie będziesz miał nwet 500ES.
- Armor to samo, 70% to mało, nie masz Iron Reflexa, blood magi - nie możesz odpalić grace ani determina
- Brak Resolute Technique przy non-crit buildzie to grzech ciężki.

Drzewka ci nie zrobię, bo nie umiem pod ele hita, nie mam pomysłu ani nic (mam jedynie cos sklepane na ele hit wandera).

Nudzi mi się w pracy, więc się troche rozpisalem :D
Mam nadzieje, że pomoglem :mrgreen: :mrgreen:
thinking bout u (◡‿◡✿)
dj219
Posty: 4
Rejestracja: 28 wrz 2015, o 00:55

Re: Prośba o porade

Postautor: dj219 » 28 wrz 2015, o 17:02

To tak:
Idąc po kolei
Faktycznie jebnąłem się na tym elemental hicie i myślałem, że skoro nie ma dopiska base damage x% bedzie on po prostu z samej broni bez zmian, ale w trakcie czytania twojego posta zrozumiałem na jakiego debila wyszedłem i dlaczego później pisałeś resztę w takim odniesieniu:D A melee splasha nie dodałem ponieważ uznałem, że przy zwiększonej prędkości będe kroił(ta problem w tym, że to nie shadow z 6 frenzy i butami na speed)
heraldy - taaa tutaj troszke poszedłem myślą eq doda hp i 37,5% jakoś nie zaboli przy takim leechu zdrowia, ale no tak brak phys dmg wszystko wyjaśnia
reconing - znowu brak phys dmg. Chociaż z tego co czytałem całkiem dobrze się sprawdza.(tak pamiętam o phys)
shield charge - no właśnie myślałem, że to tak działa bo skoro ładujesz się na kogoś z tarczą i tak na wpół do movementu bo ja i tak rzadko korzystam z bladesów na shadowie a z lighting warpa tymbardziej. Wole popierdzielać piechotką, a buffy jakoś nigdy nie znikały za szybko.

fortify - ta kompletnie o tym zapomniałem ponieważ wprowadziłem trochę zmian w setupie.

Czyli jakbym chciał wykonać build na elemental to jedynie wild strike tam jest wszystko.

1. Dziękuje za rozwianie moich wątpliwości;p
2. Jak wyżej choć tak dosadnie nie musiałeś, ale rozumiem aluzje:D
3. A co do mojego capslocka to chodziło mi o to czy np. Jeśli mamy +25% do rarity na pierścieniu(czyli to aplikuje się do wszystkiego co bije dmg) to czy jeśli dodamy supporta z rarity do HoI to czy dodaje on ten % również do wszystkiego, no bo przecież jest tam też dmg do ataku i spelli. A inaczej to:
Mamy +25% do wszystkiego
HoI z supportem ma 75% na on-kill effect
A czy attack cold dmg i spell cold dmg również dostają ten bonus i w efekcie mamy +75% na wszystko ponieważ atakujemy takim dual strikem, który dostał dodatkowy elemental dmg?
A tak poza tym to curse on hit nie działa z heraldami. HoA nie zadaje hita HoI również, a HoT zadaje jako on-kill effect, ale to też nie nakłada klątwy mimo iż z opisu obu gemów wynika, że powinny współgrać.

Coś się tak uczepił tego fizycznego..:p
No to mi wytłumacz w jakich wypadkach używa się blood magic? Oprócz tego gdy ma się +500% zdrowia z unikatów
Tym bardziej, że nie napisałeś mi "gdybyś zrobił tak i tak to by miało sens" Załóżmy, że miałbym to +150% hp grałbym reave z leechem i dodatkowo miałbym hatred i HoI czyli razem 37.5% rezerwy na życiu i przy atakach leech choć w połowie nie niwelowałby efektu aur? I możesz mi wytłumaczyć jak działa ten cały pancerz no bo kurna rozumiem, że z każdym ciosem coraz gorsza obrona, ale dlaczego jeśli miałbym tarcze 150 + 150 i z perków miałbym drugie tyle a nastepnie dodał do tego zwiększenie obrony z tarczy +300% i wychodziłoby mi 1200 ev i 1200 pancerza na tarczy a dodatkowo dostawałbym jeszcze +100% ev i armour za każdy inny element uzbrojenia to byłoby mało?

Tekst może się wydawać jakbym miał do ciebie o coś pretensję, ale w rzeczywistości tak nie jest, najzwyczajniej nie umiem tego inaczej dobrać w słowa.

PS: Fakt nie mam dużej wiedzy o Path of Exile i mechanikach, ale nie musisz mi powtarzać 5 razy, że elemental hit nie zawiera physical damage i dlatego całe drzewko jest do dupy. Przecież zawsze jest jakaś alternatywa.
Awatar użytkownika
Gromtall

Sponsor
Posty: 869
Rejestracja: 16 mar 2013, o 08:22
Lokalizacja: Katowice

Re: Prośba o porade

Postautor: Gromtall » 28 wrz 2015, o 17:40

Jeżeli mamy przykładowo 25% global rarity i HoT z gemem inc rarity, to działa, tak jak mówiłem tylko na on-kill efektach. Na samo dodanie x-x dmg do ataku/spellu nie działa ani jeden support gem. Więc jezeli on-kill ofekt HoT ZABIJE to wtedy jest 25% rarity + to z gemu.
A tak poza tym to curse on hit nie działa z heraldami. HoA nie zadaje hita HoI również, a HoT zadaje jako on-kill effect, ale to też nie nakłada klątwy mimo iż z opisu obu gemów wynika, że powinny współgrać.
Bzdura.
Spoiler:
Sam cały gem nie jest traktowany jako spell, ale on-kill efekt jest. Każdy spell ma 100% na HITA, więc HoT HITUJE, więc działa z CoH. Jak nie wierzysz to moge ci pokazać w grze na większości moich postci, że działa :twisted: Poprzeglądaj buildy casterów na oficjalnym forum. 90% ma taki setup i działa wysmienicie :D

Uczepiłem się fizycznego, bo pisałeś o samym ele hicie :D
Blood magic(w drzewku) używa się wtedy i tylko wtedy(subiektywna opinia) gdy:
-jeden dodatkowy support gem da nam więcej niż aury
-mamy jakieś unikaty zawierające blood magic w itemie i bierzemy w drzewku tylko po to, żeby wziąć 3 duże nodki do hp.
-bo jesteś hipsterem i bierzesz bm, chcociaż wiesz, że aury na manie by daly wiecej
-gdy mamy problemy z maną a nasz build pozwala na utracenie ileś% dmg
-gdy gramy na HC i chcemy mieć jak najwięcej hp i wiemy że hp da więcej przeżywalności niż grace/determination
-pewnie jeszcze kupa innych rzeczy ale wyleciało mi z głowy

Ogólnie np na przykładzie phys melasów
hatred/grace + HoA + blood magic gem > blood magic w drzewku + hp + 1 dodatkowy slot (w większości, są różne buildy)
Załóżmy, że miałbym to +150% hp grałbym reave z leechem i dodatkowo miałbym hatred i HoI czyli razem 37.5% rezerwy na życiu i przy atakach leech choć w połowie nie niwelowałby efektu aur? I możesz mi wytłumaczyć jak działa ten cały pancerz no bo kurna rozumiem, że z każdym ciosem coraz gorsza obrona, ale dlaczego jeśli miałbym tarcze 150 + 150 i z perków miałbym drugie tyle a nastepnie dodał do tego zwiększenie obrony z tarczy +300% i wychodziłoby mi 1200 ev i 1200 pancerza na tarczy a dodatkowo dostawałbym jeszcze +100% ev i armour za każdy inny element uzbrojenia to byłoby mało?
37.5% rezerwacji życia to BARDZO dużo, o wiele za dużo. Ludzie jak graja już bm, to sobie odpalaja jednego heralda i to jak mają już te 5/6k hp+ a przy 150% bardzo ciężko tyle wyciągnąć, chyba że jesteś bogaty :D

Co do armoru, nie co każdy hit gorsza obrona, tylko im większy hit tym mniejsza obrona. Czyli jak ci brutus rypnie hita za 4k hp to hit zostanie o wiele mniej zredukowany, niż np hit za 500 hp (w 2.0 coś poprawili, nie wiem jak ma się to w praktyce, ale jest lepiej niż było wcześniej, a było tragicznie)

Na temat armoru i ev dogłębnie się nie wypowidam bo nie znam się :mrgreen: Nie wiem ile to jest dużo, a ile malo. Ale DLA MNIE jeżeli stawiałbym nacisk na armor, wziąłbym IR i minimum 150% armora z tree :D
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2015, o 18:55 przez Gromtall, łącznie zmieniany 4 razy.
thinking bout u (◡‿◡✿)
Avaron
Posty: 447
Rejestracja: 23 maja 2015, o 20:14

Re: Prośba o porade

Postautor: Avaron » 28 wrz 2015, o 18:43

ja mam 180% w drzewku, dodatkowo belly dające 40% + itemy z bardzo dużo life i mimo to na 93 lvlu 6,5k hp
dj219
Posty: 4
Rejestracja: 28 wrz 2015, o 00:55

Re: Prośba o porade

Postautor: dj219 » 28 wrz 2015, o 19:29

Dobra a co sądzisz o tym: Setup gemów:
6l Reave-multistrike-faster attacks-melee physical damage-physical to lightning-power charge on critical
4l Whirling blades-faster attacks-fortify-reduced mana
4l Cwtd(lvl8)-molten shell(lvl14)-increased duration-immortal call(lvl10)
4l Cwtd(lvl2)-blood rage(lvl8)-increased area of effect-warlord mark(lvl6)
3s HoT-Hatred-summon ice golem
3l Cwtd(lvl1)-warlord mark(lvl5)-increased area of effect

I jak to wygląda mistrzu?
Avaron
Posty: 447
Rejestracja: 23 maja 2015, o 20:14

Re: Prośba o porade

Postautor: Avaron » 28 wrz 2015, o 19:38

Ja osobiście pod reave gram takim buildem bez chargy i crita
https://poebuilder.com/character/AAAAAg ... _yRTrh_go=
sprawuje on się bardzo ładnie, działa na HC więc na SC jest świetny!
Silv

Moderator
Posty: 770
Rejestracja: 12 kwie 2013, o 19:01

Re: Prośba o porade

Postautor: Silv » 28 wrz 2015, o 19:57

Dobra a co sądzisz o tym: Setup gemów:
6l Reave-multistrike-faster attacks-melee physical damage-physical to lightning-power charge on critical
4l Whirling blades-faster attacks-fortify-reduced mana
4l Cwtd(lvl8)-molten shell(lvl14)-increased duration-immortal call(lvl10)
4l Cwtd(lvl2)-blood rage(lvl8)-increased area of effect-warlord mark(lvl6)
3s HoT-Hatred-summon ice golem
3l Cwtd(lvl1)-warlord mark(lvl5)-increased area of effect

I jak to wygląda mistrzu?
Jak dla mnie to przy 110 pkt powinieneś mieć więcej life. Jeśli grasz na sc to pewnie koło 180-200 starczy

Ja osobiście pod reave gram takim buildem bez chargy i crita
https://poebuilder.com/character/AAAAAg ... _yRTrh_go=
sprawuje on się bardzo ładnie, działa na HC więc na SC jest świetny!
A ty powinieneś wziąć resoluta :D

Wróć do „Duelist”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości