Zapraszamy na nasz serwer Discord!

Mountain View Zapraszamy wszystkich na nowo otworzony serwer Discord: Link

Discord służy do komunikacji głosowej lub za pomocą chatu. Z serwera można korzystać przy pomocy przeglądarki lub po ściągnięciu klienta Download

Jeśli chcecie z nami porozmawiać, o coś zapytac, lub szukacie miejsca do wspólnej komunikacji z osobami z gry piszcie do nas. W miarę potrzeb będziemy zakładać kolejne kanały. Zapraszamy!

Autor: Heniekhardkor Data: 14.08.2017

Kalkulator dla jewelerów, fusingów i chromów

Zbiór porad dla początkujących graczy
Awatar użytkownika
usatysfakcjonowany
Posty: 661
Rejestracja: 24 sty 2013, o 08:18

Re: Kalkulator dla jewelerów, fusingów i chromów

Postautor: usatysfakcjonowany » 2 sie 2013, o 21:09

Przy 6s próbując zrobić 5l mamy 78% szans na powodzenie używając 100 fusingów. Przy 5s próbując zrobić 5l mamy tych szans już tylko 68%. Możecie mi wyjaśnić dlaczego tak się dzieje?
Biorąc to na logikę przy 6s mamy więcej kombinacji. Dla przykładu:
o=o o=o=o=o
o=o=o=o=o
Valar Morghulis - 87lvl Invasion Rip
Sklep Standard
Sklep Hardcore
Sklep Invasion
Awatar użytkownika
ubogimurarz

Administrator
Posty: 2154
Rejestracja: 21 kwie 2013, o 23:34
Lokalizacja: IGN: oU_Uo

Re: Kalkulator dla jewelerów, fusingów i chromów

Postautor: ubogimurarz » 2 sie 2013, o 22:55

dlatego ze w 6sox itemie masz szanse na 2 rozne 5linki.
Obrazek
bez linka z gory i bez linka z dolu ;) biorac kombinacje na inne linki niz 5l przy mozliwosciach 6soxa da nam to wieksza szanse na pierwsza LUB druga kombinacje 5L posrod tak wielu mozliwosci w porownaniu z samym 5soxem gdzie mozliwosc 5L jest jedna. no i szansa na 6L
Biorąc to na logikę przy 6s mamy więcej kombinacji. Dla przykładu:
o=o o=o=o=o
o=o=o=o=o
nie trzeba tego brac na logike bo jest na to wzor matematyczny :)
ale moge wyjasnic to łopatologicznie ;d majac dodatkowy socket mamy szanse na wiecej spalonych kombinacji typu:
o=o o=o o=o
o=o o=o=o=o
o=o=o o=o=o
ale nie ma ich 2x wiecej niz w samym 5 sockecie wiec przy dodatkowej mozliwosci 5L'a ta szansa na link wzrasta
Obrazek

stg.OLO: "...A co do wkurzania się a niby czym:) grą? ja się mogę wkurzyć jak mi córa nie zadzwoni że na imprezę idzie i wróci o 3 czy 4 ale nie grą..."

http://reviewsforgamers.com/
Awatar użytkownika
SpiritOfChristmas
Posty: 156
Rejestracja: 16 lut 2013, o 16:54

Re: Kalkulator dla jewelerów, fusingów i chromów

Postautor: SpiritOfChristmas » 3 sie 2013, o 09:13

Jest dokładnie tak jak napisał Ubogimurarz :)

Z tymże możemy olać większe szanse na spalenie kombinacji w 6S, ponieważ linki nie są losowane progresywnie, jeden po drugim, a od razu w grupach po kilka linków.
To znaczy, że aby otrzymać 5L nie trzeba uzyskiwać 4 kolejnych sukcesów, po jednym dla każdego gniazda, a po prostu uzyskać 1 sukces w rzucie na 5L dla pierwszego gniazda.
A jeżeli dysponujemy przedmiotem 6S i nie wylosujemy 5L dla pierwszego gniazda, to będziemy mieć drugą szansę, jeśli tylko w tym pierwszym rzucie wylosowaliśmy 0L.

Dlatego prawdopodobieństwo uzyskania 5L dla 5S = szansa na 5L dla 5S,
a prawdopodobieństwo uzyskania 5L dla 6S = szansa na 5L dla 6S + szansa na 0L dla 6S*szansa na 5L dla 5S
Mając przedmiot z 2 gniazdami jak użyjesz jewellera to na 100% nie będziesz miał 2 gniazd, jednak jak masz przedmiot z 2 linkami to po użyciu fusinga nadal możesz mieć 2 linki.
Jeśli te 2 linki są w przedmiocie z 3 gniazdami to owszem, kolejny roll ze 100% pewnością nie będzie miał 2 linków.

Jeśli te 2 linki są w przedmiocie z 4 lub więcej gniazdami to szansa na inne 2 linki będzie w kolejnym rollu pomniejszona o szansę na obecne 2 linki.

Cały czas obowiązuje ta sama zasada, co z jewellerami, z tymże nasza szansa na uzyskanie docelowej liczby linków jest sumą szans poszczególnych konfiguracji umożliwiających uzyskanie docelowej liczby linków.
Tylko tchórze giną od puncture.
XnIcRaM

Administrator
Posty: 2240
Rejestracja: 4 lut 2013, o 09:57

Re: Kalkulator dla jewelerów, fusingów i chromów

Postautor: XnIcRaM » 3 sie 2013, o 09:21

Mając przedmiot z 2 gniazdami jak użyjesz jewellera to na 100% nie będziesz miał 2 gniazd, jednak jak masz przedmiot z 2 linkami to po użyciu fusinga nadal możesz mieć 2 linki.
Jeśli te 2 linki są w przedmiocie z 3 gniazdami to owszem, kolejny roll ze 100% pewnością nie będzie miał 2 linków.

Jeśli te 2 linki są w przedmiocie z 4 lub więcej gniazdami to szansa na inne 2 linki będzie w kolejnym rollu pomniejszona o szansę na obecne 2 linki.
Zgadza się, jednak nie możemy odjąć szansy na wszystkie 2L a tak wynika z twojego pierwszego posta
Awatar użytkownika
SpiritOfChristmas
Posty: 156
Rejestracja: 16 lut 2013, o 16:54

Re: Kalkulator dla jewelerów, fusingów i chromów

Postautor: SpiritOfChristmas » 3 sie 2013, o 09:38

Jako że początkowo pisałem o orbach ogółem, użyłem słowa „wartość”. Słusznie wypomniałeś mi wtedy nieścisłość w formułowaniu myśli, więc w kolejnym poście doprecyzowałem co przez słowo „wartość” w kontekście fusingów rozumiem.
Dokładnie, czyli nie będziesz miał 2 razy tej samej liczby socketów ani 2 razy tej samej konfiguracji (nie liczby!) linków.
A że szanse na uzyskanie odmiennych wartości są różne, to i opłacalność korzystania ze scrapów jest różna.
Widocznie musiałeś to jakoś przeoczyć i stąd całe nieporozumienie.
Tylko tchórze giną od puncture.
XnIcRaM

Administrator
Posty: 2240
Rejestracja: 4 lut 2013, o 09:57

Re: Kalkulator dla jewelerów, fusingów i chromów

Postautor: XnIcRaM » 3 sie 2013, o 12:22

Głównie teraz chodzi o tę część twojej wypowiedzi
Dla chcących scrapować przedmioty przed craftingiem mam jednak kilka uwag.

Po pierwsze najlepiej podnosić quality na przedmiotach z niskim rollem w rodzaju 1-2 sockety czy 2-linked. Niskie rolle cechują się wyższym prawdopodobieństwem wystąpienia niż rolle wysokie. A jako że orby nigdy nie losują dokładnie tych samych wartości 2 razy pod rząd, możemy tę właściwość wykorzystać do zmaksymalizowania szans na roll wysoki.
Po części jest ona prawdą, jednak jak dobrze się przyjrzeć to tak naprawdę w mało istotnej części, największym problemem jest robienie 6L, jak dla mnie w zasadzie wszystko inne można pominąć, robienie 2L/3L/4L/5L, losowanie gniazd, liczy się tylko 6L a mając przedmiot 6S różnica w prawdopodobieństwie uzyskania 6L jeśli obecnie mamy 2L/3L/4L/5L jest praktycznie żadna co oznacza że nie ma znaczenia kiedy będziemy dodawać quality więc według mnie twoja uwaga odnośnie scrapowania w tej formie jest niewiele warta, wręcz błędna.
Awatar użytkownika
SpiritOfChristmas
Posty: 156
Rejestracja: 16 lut 2013, o 16:54

Re: Kalkulator dla jewelerów, fusingów i chromów

Postautor: SpiritOfChristmas » 3 sie 2013, o 17:44

Po części jest ona prawdą, jednak jak dobrze się przyjrzeć to tak naprawdę w mało istotnej części,
Aha, czyli moja wypowiedź jest po części prawdą, ale za to w mało istotnej części i jak to na koniec stwierdzisz, to ta prawda jest błędna.
Chyba będziemy musieli ustalić jakiś wspólny aparat pojęciowy, bo przy takim żonglowaniu deficjami jak tu, w przypadku „prawdy”, to zbyt prędko nie dojdziemy do porozumienia.
jak dla mnie w zasadzie wszystko inne można pominąć, robienie 2L/3L/4L/5L, losowanie gniazd, liczy się tylko 6L
Dobrze o Tobie świadczy, że zaznaczyłeś, iż jest to wyłącznie Twoja opinia.
Bo widzisz nie każdy gra w poe profesjonalnie, zdziwiłbyś się ilu ludzi gra casualowo i jednak losuje te sockety i planuje buildy pod gear 4-5L, ciułając każdego ciężko wydropionego orba. Dla mnie jednak robi różnicę czy zrobię buty 4L w 10 czy 20 fusingach. Starajmy się więc nie mierzyć wszystkiego wyłącznie swoją miarą.
mając przedmiot 6S różnica w prawdopodobieństwie uzyskania 6L jeśli obecnie mamy 2L/3L/4L/5L jest praktycznie żadna co oznacza że nie ma znaczenia kiedy będziemy dodawać quality więc według mnie twoja uwaga odnośnie scrapowania w tej formie jest niewiele warta, wręcz błędna.
Ej no, nie możesz tak z niczego zawyrokować, że jakaś wypowiedź jest błędna i bezwartościowa, bo zwyczajnie tak Ci się wydaje. Bądźmy poważni. Wpierw powinieneś wykazać jej fałszywość.
Więc albo wykaż, że szanse na 6L z pozycji o-o o o o o i z pozycji o-o-o-o-o o nie różnią się w sposób istotny (bardzo ciekawi mnie jak definiujesz „praktycznie żadną różnicę”), albo bardzo Cię proszę, w przyszłości zaznaczaj w swoich postach te fragmenty, które podyktowała Ci intuicja. Te, w których Twoja argumentacja płynie z serca i kiedy rozumem ogarnąć jej nie sposób.
Pozwoli mi to na oszczędzenie czasu przeznaczanego na nieustanne próby wyjaśniania że 2+2 to jednak 4 i umożliwi poprowadzenie dyskusji w lżejszym tonie :)

P.S. Jeśli jednak cały czas mnie wkręcasz/ trollujesz to proszę skończ.
Tylko tchórze giną od puncture.
Awatar użytkownika
jakup001
Posty: 900
Rejestracja: 12 lut 2013, o 07:01

Re: Kalkulator dla jewelerów, fusingów i chromów

Postautor: jakup001 » 3 sie 2013, o 18:36

Czytam to waszą dyskusję i czytam i tak pomyślałem, że i ja wtrącę swoje "merytoryczne" 3 grosze ;) A mianowicie strasznie mnie bawi trafność stwierdzenia: "tylko tchórze giną od puncture" :)
Nigdy nie obrażaj ludzi, którzy podają ci jedzenie.
XnIcRaM

Administrator
Posty: 2240
Rejestracja: 4 lut 2013, o 09:57

Re: Kalkulator dla jewelerów, fusingów i chromów

Postautor: XnIcRaM » 3 sie 2013, o 19:13

Bo widzisz nie każdy gra w poe profesjonalnie, zdziwiłbyś się ilu ludzi gra casualowo i jednak losuje te sockety i planuje buildy pod gear 4-5L, ciułając każdego ciężko wydropionego orba. Dla mnie jednak robi różnicę czy zrobię buty 4L w 10 czy 20 fusingach. Starajmy się więc nie mierzyć wszystkiego wyłącznie swoją miarą.
Też gram casualowo i też robi mi różnicę czy 4L zrobię w 10 czy 20 fusingach czy tak jak ostatnio miałem okazje w 47 i pomimo tego uważam że takie rozważania jak powyższe powinno się albo opierać tylko na losowaniu 6L albo wyraźnie zaznaczyć kiedy pewne działania mają sens a kiedy nie.

Więc albo wykaż, że szanse na 6L z pozycji o-o o o o o i z pozycji o-o-o-o-o o nie różnią się w sposób istotny
Ależ proszę bardzo wejdź na stronkę http://poecalc.netstrefa.eu/ przejdź na zakładkę orb of fusing i powiedz mi gdzie mam zaznaczyć "pozycję startową". Jeśli według ciebie jest jakaś znacząca różnica czy startujemy od 1L czy 5L to dlaczego nie można tego uwzględnić w twoim kalkulatorze (mowa tu oczywiście o prawdopodobieństwie przy 1 fusingu)?
P.S. Jeśli jednak cały czas mnie wkręcasz/ trollujesz to proszę skończ.
Żebyś nie miał wątpliwości, nie, nie troluje/wkręcam, jednak i tak kończę, z mojej strony EOT

PS. Kawał dobrej roboty z tym kalkulatorem, cieszę się że w tej grze są tacy zapaleńcy jak ty, pozdrawiam i zachęcam do dalszej pracy na rozwikłaniem tajemnic mechaniki tej gry.
Awatar użytkownika
usatysfakcjonowany
Posty: 661
Rejestracja: 24 sty 2013, o 08:18

Re: Kalkulator dla jewelerów, fusingów i chromów

Postautor: usatysfakcjonowany » 3 sie 2013, o 20:17

Przed chwilą sprawdziłem z ciekawości teorię SpiritOfChristmas na temat wrzucania scrapów gdy mamy max 2 linki. Próby robiłem na 5s zbroji. Za każdym razem wrzucałem na 5% jakości, i z obserwacji widać, że za każdym razem gdy miałem 1 lub 0 linków po wrzuceniu tych 5% i użyciu fusinga wpadało 4l. Przy 2l już nie było to za każdym razem ale tak mniej więcej w 2/3 prób 4l wskakiwało. Myślę, że tym sposobem wpadło by 5l w 50 fusingach ale już wolałem nie ryzykować :D
Valar Morghulis - 87lvl Invasion Rip
Sklep Standard
Sklep Hardcore
Sklep Invasion

Wróć do „Poradniki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość