Kalkulator dla jewelerów, fusingów i chromów

Zbiór porad dla początkujących graczy
Awatar użytkownika
SpiritOfChristmas
Posty: 156
Rejestracja: 16 lut 2013, o 16:54

Re: Kalkulator dla jewelerów, fusingów i chromów

Postautor: SpiritOfChristmas » 16 sie 2014, o 22:52

No ok, jak co poniektórzy wiedzą, od jakiegoś czasu dłubię przy mechanice linkowania przedmiotów z quality. Oto czego udało mi się dowiedzieć do tej pory:

Dane zbierałem scrapując pancerze 6s do momentu, aż quality wyniosło 20% , po czym używałem fusing orb i zapisywałem liczbę połączeń wywodzących się z pierwszego gniazda. Czyli dla przykładu, o-o-o o-o o było zapisywane jako 3L, a o o-o-o-o-o jako brak linków. Wyniki jakie otrzymałem:

0L 105 / 555 (18,91%)
2L 167 / 555 (30,01%)
3L 142 / 555 (25,59%)
4L 137 / 555 24,68%)
5L 3 / 555 (0,54%)
6L 1 / 555 (0,18%)

dla porównania, wcześniejsze zupełnie przypuszczalne i całkowicie niewiarygodne ;) szanse na połączenie gniazd dla pancerza 6S z 0% quality:
0L (27,18%)
2L (24,91%)
3L (23,78%)
4L (22,65%)
5L (1,36%)
6L (0,11%)


na test poszło 555 fusingów, więc próba jest definitywnie zbyt mała by móc wyciągnąć jakieś daleko idące wnioski na temat prawdopodobieństwa uzyskania 5L i 6L. Jednakże w oczy rzuca się niewielka liczba uzyskanych 0L, przy jednoczesnym zachowaniu (no z grubsza ;)) dawnej proporcji między 2L, 3L i 4L.

Niewykluczone, że wpływ quality może ograniczać się tylko i wyłącznie do redukcji szans na roll 0L. Skutkowałoby to istotnym zwiększeniem szansy na wylosowanie maksymalnej liczby linków dla danej liczby socketów, przy jednoczesnym zmniejszeniu szans na wszystkie pozostałe rolle. W takim wypadku, na zbroi 6s łatwiej byłoby wylosować 4L lub 5L bez zwiększania quality.

Poza tym, moje podziękowania należą się Usatysfakcjonowanemu, za dotację w postaci scrapów, czyli towaru jak to się miało wkrótce okazać- deficytowego. W pewnym momencie wręcz zastanawiałem się, czy nie istnieje jakaś wykorzystująca scrapy receptura, o której wiedzą wszyscy poza mną ;)

Adres kalkulatora nieznacznie się zmienił i na chwilę obecną wygląda tak: http://poecalc.netstrefa.pl/
Tylko tchórze giną od puncture.
Awatar użytkownika
ubogimurarz

Administrator
Posty: 2154
Rejestracja: 21 kwie 2013, o 23:34
Lokalizacja: IGN: oU_Uo

Re: Kalkulator dla jewelerów, fusingów i chromów

Postautor: ubogimurarz » 16 sie 2014, o 23:00

ale chris wspominal ze 20% qiality to ponad 2x wieksza szansa na 6l? :P
Obrazek

zrodlo: http://www.reddit.com/r/pathofexile/com ... gs/cgzy3pj
Obrazek

stg.OLO: "...A co do wkurzania się a niby czym:) grą? ja się mogę wkurzyć jak mi córa nie zadzwoni że na imprezę idzie i wróci o 3 czy 4 ale nie grą..."
http://www.unbended.zone
Awatar użytkownika
SpiritOfChristmas
Posty: 156
Rejestracja: 16 lut 2013, o 16:54

Re: Kalkulator dla jewelerów, fusingów i chromów

Postautor: SpiritOfChristmas » 16 sie 2014, o 23:22

Wyborne info Murarzu :)
Nawet nie próbowałem się odnieść do szans na wylosowanie 6L, bowiem uzyskanie wiarygodnych wyników wymagałoby przeturlania nie 500 a 500k fusingów ;)
To co dało się wyciągnąć tego mojego linkowania, to raczej pewna informacja o redukcji szansy wylosowania 0L i na tym się skupiłem.
Tylko tchórze giną od puncture.
Awatar użytkownika
ubogimurarz

Administrator
Posty: 2154
Rejestracja: 21 kwie 2013, o 23:34
Lokalizacja: IGN: oU_Uo

Re: Kalkulator dla jewelerów, fusingów i chromów

Postautor: ubogimurarz » 17 sie 2014, o 00:54

SpiritOfChristmas pisze:Wyborne info Murarzu :)
Nawet nie próbowałem się odnieść do szans na wylosowanie 6L, bowiem uzyskanie wiarygodnych wyników wymagałoby przeturlania nie 500 a 500k fusingów ;)
To co dało się wyciągnąć tego mojego linkowania, to raczej pewna informacja o redukcji szansy wylosowania 0L i na tym się skupiłem.

skoro quality daje 2x wieksza szansa na 6l to w jakims stoniu szansa na mniejsza ilosc linkow musi spadac lub pozostawac bez zmian (tak na chlopski rozum, w tym wypadku 0L mialby tendencje do rzadszego pojawiania sie) co potwierdzalyby Twoje próby :P
chociaz nie wiem jak mialoby sie to odnosci do tego ze bierzesz pod uwage tylko i wylacznie pierwszy socket :P
mysle ze tutaj mogloby sie wszystko okazać:3 i nie wiem czy byloby to trafne
Obrazek

stg.OLO: "...A co do wkurzania się a niby czym:) grą? ja się mogę wkurzyć jak mi córa nie zadzwoni że na imprezę idzie i wróci o 3 czy 4 ale nie grą..."
http://www.unbended.zone
Awatar użytkownika
SpiritOfChristmas
Posty: 156
Rejestracja: 16 lut 2013, o 16:54

Re: Kalkulator dla jewelerów, fusingów i chromów

Postautor: SpiritOfChristmas » 17 sie 2014, o 10:56

Zaczynając od końca ;)

ubogimurarz pisze:chociaz nie wiem jak mialoby sie to odnosci do tego ze bierzesz pod uwage tylko i wylacznie pierwszy socket :P
mysle ze tutaj mogloby sie wszystko okazać:3 i nie wiem czy byloby to trafne


Było to podyktowane tym, że jedynie dla rzutu wywodzącego się z pierwszego gniazda, mamy możliwość zdobycia danych na temat prawdopodobieństwa wylosowania każdej liczby linków.

Dla przykładu układ o-o-o-o o-o uzyskiwany jest za pomocą 2 rzutów
dla gniazda nr 1 z szansami jak dla 6s O-O-O-O o-o,
oraz dla dla gniazda nr 5 z szansami jak dla 2s o-o-o-o O-O.

Rzuty dla 2S dostarczają informacji wyłącznie na temat szans na 0L i 2L, i to wyłącznie dla przedmiotów 2S.
Za to z wyników dla 6S możemy wyciągnąć również szanse dla przedmiotów 2S, zwyczajnie pomniejszając pulę możliwych wyników o 3L-6L.

Tutaj trochę więcej o mechanice linkowania: http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/21503

ubogimurarz pisze:skoro quality daje 2x wieksza szansa na 6l to w jakims stoniu szansa na mniejsza ilosc linkow musi spadac lub pozostawac bez zmian (tak na chlopski rozum, w tym wypadku 0L mialby tendencje do rzadszego pojawiania sie) co potwierdzalyby Twoje próby :P


Zgoda :) ,
z tym że szansa na 6L jest szacowana na jakieś 0,05-015%, więc nawet pięciokrotne zwiększenie owej szansy mogłoby nie mieć zauważalnego wpływu na prawdopodobieństwo wylosowania 0L.
Prawdę pisząc jestem dość mocno zaskoczony tym, że pomimo scrapowania, 4 linki trafiały się rzadziej od 3, a 3 rzadziej od 2.
Spodziewałem się raczej odwrócenia proporcji. Czegoś w rodzaju 2L: 24%, 3L: 26% , 4L: 32%.
Stąd moje przypuszczenia na temat redukcji szansy na roll 0L. Nie da się jej wytłumaczyć samym tylko zwiększeniem prawdopodobieństwa uzyskania 5L i 6L, gdyż wtedy 5L i 6L musiałyby stanowić jakieś 8-9% wszystkich uzyskanych wyników.
Tylko tchórze giną od puncture.
kektr
Posty: 10
Rejestracja: 20 maja 2015, o 21:26

Re: Kalkulator dla jewelerów, fusingów i chromów

Postautor: kektr » 22 maja 2015, o 05:28

temat troche stary, przydało by się pozbierać do kupy wszystko a sam http://poecalc.netstrefa.pl/ <-- jest blokowany
XnIcRaM

Administrator
Posty: 2211
Rejestracja: 4 lut 2013, o 09:57

Re: Kalkulator dla jewelerów, fusingów i chromów

Postautor: XnIcRaM » 25 maja 2015, o 18:05

Ciągle aktualny powinien być kalkulator do którego podaje link poniżej a aktualizacje się produkują :)
http://siveran.github.io/calc.html
Mi
MiloszozorD3

Re: Kalkulator dla jewelerów, fusingów i chromów

Postautor: MiloszozorD3 » 8 cze 2017, o 20:59

XnIcRaM pisze:Ciągle aktualny powinien być kalkulator do którego podaje link poniżej a aktualizacje się produkują :)
http://siveran.github.io/calc.html


Nie rozumiem mechaniki tego kalkulatora, jakieś proste naprowadzenie?
Awatar użytkownika
HeniekHardkor

Administrator
Posty: 1180
Rejestracja: 15 lut 2013, o 07:33
Kontaktowanie:

Re: Kalkulator dla jewelerów, fusingów i chromów

Postautor: HeniekHardkor » 8 cze 2017, o 21:56

Jest kilka sposobów żeby zmienić kolorki w przedmiocie, ten kalkulator liczy co statystycznie najbardziej się opłaca.

Można klikać samemu chromatic orby albo używać różnych opcji kolorowania u Voriciego (jeden z masterów).
Jak uzupełnisz wszystkie dane: ilosc slotów, wymagania str dex i int dla itemu oraz układ kolorów jaki chcesz osiągnąć,
to będziesz widział wszystkie możliwości i ich koszt.
Mi
MiloszozorD3

Re: Kalkulator dla jewelerów, fusingów i chromów

Postautor: MiloszozorD3 » 9 cze 2017, o 00:20

Dzięki.
Sam próbuję stworzyć własny przelicznik cen orbów, ale widząc co tu się dzieje muszę go jeszcze dopracować :-)

Wróć do „Poradniki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości